AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
653

Skrammel i framvagn 520 Touring -92?

Ro
26
Roppin
525i Touring -01
Hej, har i dagarna gått och köpt mig min första BMW, en 520 Touring -92, är överlag nöjd. Har dock några frågor som någon bättre insatt kan svara på. Kör frågorna i punktform så blir det så tydligt som möjligt:

* Motorn har gått 31000 mil, är detta mkt på en bwm? Är sen tidigare van med Volvo och där är ju 30000 mil första serviceintervallen ungefär ;)

* Det skrapar lite grann ibland när man ska växla, mest på 2an och 3an, dåliga syncringar pga hårdkörning eller beror det på annat?

* Jag tycker den varvar sjunkt mkt, 2500rpm är ca 80-85 km/h, kan man enkelt och billigt byta bakaxeln för att nå ner varven ifall man tänkt pendla en del med bilen?

* Det lyser en varningslampa, en röd ring med 3 små "prickar" på varsin sida om ringen, slitagevarnare för bromsbelägg? Är det bara att byta belägg så slocknar skiten eller måste jag släcka lampan på verkstad?

* Det skrammlar i framvagnen när man kör i gupp, har ryckt i de stag jag kommer åt i framvagnen utan att på så sätt direkt hittat vad som är problemet. Finns det något som brukar strula i framvagn på dessa bilar?

* Finns det speciella monteringsramar att köpa någonstans till cd-spelare till dessa modeller? Verkar vara för trångt bakom stereon så hela går inte in?

Det va det jag kom på nu, återkommer förmodligen med mer frågor.
tack på förhand :)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.