|
|
|
|---|---|
|
Undrar om någon vet vad följande utrustningskod innebär? Är det en större bränsletank en standard eller...? -S850A ZUSAETZL. TANKFUELLUNG EXPORT Tack för hjälpen. Bo ; ) " Chrome is heavy and beautiful" | |
| De fyller på extra mycket bränsle i fabriken för bilar som ska exporteras (pga den extra körningen som tillkommer för körning på och av biltransporter, båtar etc). | |
|
Hmmmm.... Låter konstigt att det borde stå som en utrustningskod? Ja, då var det inte så exotiskt som man trodde... :) Tack för hjälpen. Bo ; ) " Chrome is heavy and beautiful" |
|
|
Jo, vissa saker är inte självklara utrustningskoder. Troligen används väl dock utrustningskoderna i fabriken med tanke på att det finns utrustningskoder som är rätt ointressanta för oss som konsumenter av bilen. Att jag får instruktionsbok på svenska, utförande för kallt land och areakod 2 på DVD-spelaren tar jag för självklart, men de finns ändå med som utrustningskoder på bilen för att fabriken ska utrusta bilen rätt. S8XX-koderna verkar vara marknadsanpassade utrustningskoder ser jag nu när jag ser på listan över vår bil. |
|
| Hmm, utrustningskoder för marknadsanpassning snarare. | |
|
Det ligger något i vad du säger... Självklart måste fabrikerna få sina instruktioner för att få rätt spec på fordonet. Iof konstigt att dom syns för vår del? Jag har fler... :) Bla. S853A. Men den faller sig logisk efter din förklaring. Bo ; ) " Chrome is heavy and beautiful" |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.