|
|
|
|---|---|
|
Hej, Har fått problem med mina strålkastare till min E61 -04. Bilen har adaptiva strålkastare. Igår när jag skulle starta bilen så märkte jag att ingen "dip" gjordes av lysena. Jag märkte också att dom adaptiva strålkastarna inte rörde på sig. Jag byte xenon lampor på bilen för en vecka sedan kan det ha åstadkommit problemet? Det blinkar en lite grön diodlampa bredvid vredet för ljusinställningen. Läste att om den blinkar så är det något problem med dom adaptiva kurvljusen. Någon som har haft samma eller vet vad som kan vara problemet? Tacksam för all hjälp. Mvh Kristoffer | |
|
Kolla om det finns nån felkod och radera den och se om det räcker? Mvh |
|
|
Så, ska lämna in den till Need for Speed i Malmö för analys. Hoppas dom kan fixa det till mig. //Kristoffer |
|
|
Hej Kristoffer Jag har samma fel hur löste du problemet tacksam för info och hjälp. MVH Jon |
|
|
Ytterligare en fråga som jag själv också vill ha besvarad. Efter byte av xenon-lampa, lade höjdjusteringen av helt. Har checkat felkoder, men inga lagrade. |
|
| En bekant till mig har en 530 e60 2004 aptiva ljusen slutade att fungera, efter en uppdatering av bilens mjukvara så fick dom liv igen, kanske en lösning....... | |
|
Hej Hur har det löst sig med problemet ??? |
|
|
NFS i Malmö löste det till mig. Efter byte av ljusmodul så fungerade höjdjusteringen men kurvljus funktionen fungerade fortfarande inte. Jag var egentlgen bara intresserad av höjdjusteringen då den skulle in på besiktning och det måste fungera enligt lag. Nu är bilen tyvärr skrotad efter en mindre incident i vintras. Mvh Kristoffer |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.