|
|
|
|---|---|
|
Hej, Har införskaffat en fin BMW 335i (tillverkad 2010-11) som är utrustad med Navi prof och har således I-Drive med tel-knapp och Multiratt med tel-knapp men det verkar inte finnas något bluetooth interface för handsfree... Finns något förberett vad gäller kablage för mic etc eller måste allt eftermonteras? Ett annat alternativ är ett HF-kit från FISCON/Kauftec (BMW "pro"), den verkar integrera med knappar på ratt o navi etc för ett ok pris men det verkar som om den har en egen mic som måste installeras. Någon som har erfarenhet av eftermontering av bluetooth, original eller FISCON/Kauftec/Parrot: bmw "pro" modellen? Mvh, L /L-O | |
| Har din bil USB? Om inte kostar hårdvaran för blåtandsförberedelsen uppemot 10 000kr och sen tillkommer montering på detta ifall du inte monterar det själv vill säga. | |
|
Chris87! Har en usb-ingång i handsfacket! |
|
| lom3: USB-uttaget i handskfacket är en del utav Navigation Professional. Saknar du USB-uttaget i armstödet saknar din bil all utrustning för blåtand och då blir det dyrt eftersom att bilen inte är förberedd för det. | |
|
Ok, Då får det bli ett kaufatec BMW "pro" bluetooth HF! |
|
|
Hej! Jag skall få ett FISCON blåtandssystem installerat i bilen om en vecka. Jag har Navi prof. och ingen usb i armstödet. Men med den lösningen skall jag kunna använda Idrive som vanligt med blåtand. Mvh Johan |
|
| Har Fiscon i min bil och det fungerar bra. | |
|
Hej har "bara" USB i handsfacket men även bluetooth Vad händer när du tar upp menyn för telefon? |
|
|
tjenare Johan! o Red_wings05 Hur funkade Fiscon-kittet, funkar all integration? Ska tydligen gå att streama musik också? Har ni tips på installatörer så får ni gärna höra av er! Är intresserad av ett sådant jag med... /L-O |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.