|
|
|
|---|---|
|
Har hittat en fin bil hos en handlare, men den är rökt... Han menar på att han kan få bort lukten med ångtvätt av hela bilen samt någon form av joniserare eller liknande. Klädseln är Alcantara. Vad tror ni, går det att få bort lukten? | |
| Skålar med ättika i bilen en dag är ett gammalt beprövat knep. Annars är väl rekondarnas ozonbehandling ett mer professionellt alternativ. | |
| Jag hade samma problem med en av mina tidigare bilar. Provade allt, men det enda som funkade någorlunda var Yokoair. Finns att köpa på Clas Ohlsson. Byt även kupefiltret och tvälla bilen invändigt med milt rengöringsmedel. | |
| Har läst här på forumet att ozonbehandling skadar plasten i bilen, att man därför ksa undvika i möjligaste mån. | |
| Har läst här på forumet att ozonbehandling skadar plasten i bilen, att man därför ksa undvika i möjligaste mån. | |
| Ozonbehandlade en tidigare bil med utmärkt resultat och inga biverkningar. Luktade efter det ytterst lite då få gånger det var riktigt varmt och bilen stått i sol en längre stund. | |
| Skicket på bilen får helt enkelt avgöra. Det verkar som de flesta anser att det går att få bort lukten. | |
|
Länk Det finns även en mindre, billigare modell. Det luktar badhus i bilen ett tag efteråt, men det kan man ju leva med. :) www.saveawreck.com |
|
|
Det finns en förbehandling - underbehandling - slutbehandling i dessa fall, så fungerar saneringen. Bara ättika och bara en ozonbehandling kommer i bästa fall bara ta bort odören temporärt! Det jag skulle rekommendera är att hitta ett företag som är seriöst i regionen du bor, alternativt ett företag som har vanan att syssla med röksaneringar/saneringar. De kan säkert hjälpa dig då det detta inte är ngt som oftast försvinner under dagen/natten så ska detta bekämpas bort och kan ta tid. Med vänliga hälsningar Patrik Malmros Owner: Carseal patrik@carseal.se Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.