AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
1.993

Bmw hälsningar från soliga Kalifornien

Hej Bmw vännner,

Är i Los Angeles för tillfället och vill bara säga att det kryllar av massa olika BMW i alla årsmodeller här hela tiden, man vrider nästan nacken av sig då man ska kolla modell beteckningar - speciellt som en Bmw nörd man är hehe - kul!! Nästan alla är utrustade med taklucka och många har de större motoralternativen oxå -galet fina :P

De jag sett flest av är 3 och 5 serien tätt följt av X5.

Den äldsta en 70 tals coupe som hade motor-beteckning 3.0.

Massa BMW hälsningar från ett soligt LA :D
Visa användare
8.662
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Att många har de större motoralternativen är inte så konstigt. Kolla vilka som finns som alternativ på bmwusa.com så förstår du.

Ha det så trevligt i Kalifornien!

Lite kul att se.

Nice med sol och LA!
Visa användare
8.662
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Inget direkt överflöd med dieselmodeller heller...

Sani
Volvo XC60 T6 Black Edition -26
Nä precis; det är väl lustigt Grelle? Så fantastiska - och likvärdiga eller bättre än bensinmotorerna - som alla moderna dieselbilar är enl många här på forumet?? :P
Visa användare
8.662
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Amerikanarna har en annan inställning till diesel än europeér. Om ingen köper dieselmodellerna tjänar det väl inget till att marknadsföra alla dieselmotoralternativ. Man kan ju köpa diesel-BMW i USA om man vill, jag har t.o.m. med sett reklam för 335d. BMW ville i den reklamen visa att en diesel-bil kan vara en sportig bil.

Jag har inga direkt åsikter om man föredrar diesel eller bensin, men jag hade ogillat stilen BMW i USA har, där man minskar valfriheten.

Nej diesel har aldrig varit en höjdare "over there". Å andra sidan borde en stor dieselsexa med automat passa jänkarnas avslappnade körstil och i många fall långa sträckor. Men det är klart, kostar soppan 6kr litern spelar förbrukningen mindre roll...vi som kör diesel skall vara glada för detta eftersom USA exporterar överskott av diesel till bl.a. EU - hade de behövt den själva hade det kanske varit lika bittert på macken som att köra bensin.
gu
902
gustaf76
BMX X5 35d m-sport -10
BMW 130i m-sport -07

BMW CS #8280
Hellre bensin än diesel vad gäller motorljud och karaktär.
Vidare så är bensinen i en bra prisklass i USA :)
Visa användare
8.662
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Nu behöver det här inte bli en till diesel vs bensin tråd. Jag ville endast uppmärksamma en skillnad mellan den europeiska och den amerikanska marknaden, förutom bristen på små motorer.

Känns som att stylingvågen aldrig riktigt slog ordentligt på E30 i USA - därför är många av dem man ser där i fortfarande originalskick.
To
1.022
Tom i norr
520d-EDE 2012
Grejen är väl den att bilar inte rostar där. Var i LA förra sommaren och dags igen snart *s*
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.