|
|
|
|---|---|
| Letar Z4 för 100-150k (eller boxster). Bilen kommer dock användas även på vintern och jag funderar över om man då måste ha en hardtop? Begränsar ju utbudet ofattbart mycket. Bilen kommer rulla en del i Gävle så blir ju en del kalla dagar. Någon som har erfarenhet eller måste det bli en tråkig SLK? | |
We 2.000 BMW M2 LCI -18
BMW 520DA Touring M-Sport -12 BMW Z4 M Coupe -06 BMW M3 -02 BMW Z3 Coupe -99 BMW 740i/6 -96 BMW M5 3.8 -92 BMW M535i -87 |
Coupen blir varm väldigt snabbt och stolarna ännu snabbare. |
|
Som jag har förstått det är dagens tygcabbar rätt beständiga mot salt och kyla. Visst slitage under vinterkörning är nog ändå ofrånkomligt så att montera en hardtop är nog att rekommendera. En hardtop ger visst bättre ljudisolering också. Vet inte om bilen måste vara förberedd för att man ska kunna montera en hardtop men man skulle kunna hoppas att alla bilar kan ha en sådan monterad. Den lär f.ö. vara rätt smidig att montera, bara man är två. |
|
|
Inga problem alls med värme i z4 cab. Den lilla kupén blir varm nästan direkt. Jag ha däremot problem med att rutorna frös fast = ny fönstermekanism a 3500kr efter ett par månader. ------- //Lövet |
|
|
Fast Lövets problem med fastfrusna rutor uppkommer inte om man fettar in listerna med silicon. Jag använde min cab (utan hard-top) även på vintern, utan större problem (jo, markfrigången kan vara ett bekymmer om du inte vill använda frontspoilern som snöplog...). |
|
|
Bra tips om silikonfett. Var en självklarhet förr men har liksom glömt av det. Det ska fixas till hösten :-) Jag hade personligen inga problem med snöplogning i vintras. Tror det mest är ett problem för m-varianterna. Jag kör iofs mes i stadsmiljö... |
|
| Låter ju onekligen som att en Z4:a skulle fungera bra då. Blir att ut och leta efter något fint exemplar till rimligt pris. Någon som vet någon så är det bara att länka. Letar främst runt 110-130k. | |
|
Mina lister var insmorda. Hjälpte inte. ------- //Lövet |
|
| För vinterkörning är naturligtvis inte den ljusa klädseln optimal men förövrigt vad säger panelen? Länk | |
|
Tycker priset är högt för en bil på nästan tiotusen mil, 2,5 lit motorn, väldigt lite utrustning och dessutom säsongsslut. Hasse Z4 |
|
|
+automat. Passar inte alls i den bilen. ------- //Lövet |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.