|
|
|
|---|---|
|
Jag har under årens lopp köpt en del reservdelar av fabrikat Meyle till framvagnen. De har känts robusta och fungerat bra. Särskilt HD varianterna. Relativt billiga också vid köp från ebay. Tyckte ändå att det fanns ett klonkade ljud kvar i framvagnen så jag bytte fjäderbenslager av samma märke. Det blev bra, hittade även glapp i styrled, men det är en annan historia... Men morse hördes ett skrapande ljud vid stora rattutslag. Upptäcker då att stålring och gummit längst upp på lagren har pressas upp! Om jag jämför med de gamla jag har kvar så har den inre stålringen tryckts upp 1 cm. Det är knappt någon skål kvar på ovansidan. Skrapet jag hörde är troligen tallriken som skrapar i längst upp. Det måste vara något tillverkningsfel på dem. Jag kan väl inte ha gjort något fel vid monteringen? Är det någon annan som har provat dessa lager? De har endast varit monterade i två veckor! Imorgon blir det till att beställa original från BMW. /ninja | |
|
Nu är lagren bytta till original, och på ovansidan ser man nu en permanent "skål" i gummit som det ska vara. Meyle toplagringen kan man dock inte se något särskilt fel på. De har återgått till urspungsfomen. Trodde att den inre stålringen hade lossnat från gummit. Gummit verkar vara för vekt eller något annat konstruktionssfel. /ninja |
|
| Intressant observation, särskilt med tanke på att Meyle säljer hela stötdämparbaket med dämpare, bussningar, lagringar och allt. Vore mycket intressant med flera observationer. Reklamera skiten hos Meyle och kräv att få en förklaring ! | |
| Har du någon uppdatering att komma med här ? Reklamerade du varan och hade de någon förklaring till kvalitetsproblemet ? | |
|
Jag köpte dessa lager via ebay i Tyskland och det var ok att reklamera dem enligt försäljaren. Jag fick instruktioner att skicka dem till honom så skulle de skicka dem till Meyle för undersökning. Därefter skulle det tas beslut på om jag får ersättning. Frakten skulle jag få stå för själv. Men med tanke på att de bara kostade 55 Euro, så har jag inte brytt mig om att göra något än. Har dock funderat på att kontakta Meyle direkt. Tydligen några andra som haft samma fel (inte Meyle?). Bilderna i tråden nedan kunde varit från mina lager. Länk /ninja |
|
|
Kompis köpte bil där dämparna tittade upp genom lagringen efter ett par veckor. När nya lagringar monterades visade det sig att klåparn (tidigare ägaren) som bonnsänkt bilen monterat ihop fjäderbenen fel. Jag säger inte att du monterade dem fel men i exemplet ovan var det förklaringen. |
|
|
har med råkat ut för detta.. suck blir så trött... Meyle toplagring dvs |
|
| Pga dessa inlägg valde jag att köpa Sachs istället, de var ju bara 200 dyrare sammanlagt när jag beställde från Tyskland. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.