|
|
|
|---|---|
|
Hej Bmw vänner. Jag har en e39 -97 med den gamla skärmen i. Gpsen har en hyffsat ny skiva (2011) och har fungerat riktigt bra, tills nu. Den hittar destinationen man knappar in osv, men markeringen på kartan som ska vara bilen flyttar sig inte när man kör, och väg beskrivningen startar inte. Efter ett par mil uppdaterar den kartbilden och bilen hamnar på rätt ställe på kartan igen men stannar där, till nästa gång den uppdaterar kartbilden. Vad kan det bero på? | |
|
Hej! Min navigator började strula i går på liknande sätt som du beskriver ovan, fast den visar att den är på massa olika ställen i göteborg. Fick du ordning på din? kör med 2011 års skiva. |
|
| Hej. Nej jag har inte fått någon ordning på min än. Hoppas att någon guru svarar här snart:) | |
|
Ni använder 2 helt olika 2011 kartskivor.... * kanske dags att uppdatera mjukvaran i era navin till den senaste o sista.. *dåligt brända skivor? *märke på skivorna spelar in oxå |
|
|
Jag stoppade i en originalskiva med 2005 års kartor i morse innan jag åkte till jobbet, men det verkar vara problem med att få fix med satelliterna.. Ska man rycka säkringen till navin och hoppas på att den "bootar om"? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.