|
|
|
|---|---|
| Har fått tag på en sprillans ny sachs koppling till 330 d superbilligt,,men passar den till min bensinare?? | |
|
Länk Kolla om part# överensstämmer mella nmodellerna. |
|
| Hur menar du? har kollat reservdelsnr och dom är inte samma, 330d har typ 83 i slutet och 330 i har 85 | |
| Har jämnfört bilderna iaf nu och dom är helt exakt likadana! så då slår jag till på kopplingen! Oöppnad i kartong för 1200kr är väl ett kap skulle jag tro! | |
| ///Mackan: Hur kan du avgöra om de är identiska genom att jämföra bilder? Talar bilderna om vilka dimensioner det är på de kopplingarna? | |
![]() 13.405 323i E30 -85 track day car
120i E87 -06 BMWCS #10072 @bmwslangen (Instagram) |
Ehum... Om artikelnummer inte är lika är det en stark indikation på att delarna skiljer sig åt och inte passar. ///Mackan, om vi säger såhär - dieselkopplingsskivan kan glappa lite på växellådans ingående axel :-) |
|
Mackan Jag vill inte på något sätt vara ironisk, elak eller otrevlig. Men om du tror att du kan titta på två bilder och komma fram till att det är samma koppling i en 330 d som i en 330 bensinare så du helt ute och cycklar. Den billigaste lösningen i det här fallet är att du lämnar in bilen till betrodd verkstad, låter dem felsöka och låter dem köpa eventuella reservdelar. 1 du är osäker på vad som är fel. 2 du köper reservdel utan att vara säker på vad som är fel och dessutom riskerar du att köpa en reservdel som inte passar. Funderar själv på hur stor möjligheten är att det blir rätt? e |
|
|
330d: Länk Diameter [mm]: 240 Hub Profile: 32,5x35-26N Number of Teeth: 26 330i: Länk Diameter [mm]: 240 Hub Profile: 23x29-10N Number of Teeth: 10 Det korta svaret: den passar INTE på din bil.... Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
![]() 13.405 323i E30 -85 track day car
120i E87 -06 BMWCS #10072 @bmwslangen (Instagram) |
@Johan B : Vi ska även tänka på att det finns två olika motoversioner av 330d, före/efter 2004. Den efter 2004 dvs med M57N har de egenskaper du skriver överst. Den före 2004 dvs med M57 har istället 240mm,28x35-10N, 10 tänder. Men som jag skrev i mitt första inlägg så kommer det ändåså att glappa oavsett vilken du nu får (det stod inte vilken årsmodell av 330d Touring som kopplingen var avsedd för). Dieselkopplingen har för stor hub, det var det jag menade när jag skrev att det skulle glappa. Vi ska även beakta att det finns två versioner till 330i Touring (fast nu vet vi att det är en 2002 som kopplingen ska vara till). Upp till 03/2003 är det 240mm,23x29-10N,10 tänder som gäller, därefter är det 240mm,26.5x29-22N,22 tänder som gäller. |
| Haha ja man är bra korkad:) Men attans vad tråkigt att de inte passar...bilen har småhackat när man använt dragläget samma dag som den rasade! De glömde jag skriva. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.