|
|
|
|---|---|
|
Funderar på att byta ut min 325iT E91 till en F31. Testkörde en 320d häromdagen och blev glatt överraskad av motorn! Tyckte den gick i princip lika bra som 325an. Funderar på nåt nedan. Har jag missat nån sån grej man borde ha? :) 320d Touring Sport Line Alpinvit II (Del av Sport Line) tyg'Track' Anthracit/Accent Grå (Del av Sport Line) BEL1 0 sek Lättmetallfälg V-eker 395 17" (Del av Sport Line) 2FL 3 400 sek Interiör Aluminium borstad (Del av Sport Line) 4AD 1 900 sek Siktpaket ZVD 4 900 sek Funktionspaket ZVC 5 900 sek Drive Comfort paket ZVA 9 900 sek Extrautrustning Servotronic 216 2 600 sek Eluppvärmd ratt (Del av Funktionspaket) 248 0 sek Multifunktion i ratt 249 Standard Runflat däck 258 Standard Automatisk sportväxellåda med Steptronic 2TB 23 800 sek Stöldlarm med fjärrkontroll 302 4 900 sek Automatisk bakluckeöppning 316 Standard Ej Modellbeteckning 320 0 sek Komfortöppning 322 5 600 sek Takreling slimline matt (Del av Funktionspaket) 3AA 0 sek Dragkrok infällbar 3AC 10 900 sek Velourmattor 423 1 000 sek Automatiskt avbländbar innerbackspegel (Del av Siktpaket) 431 0 sek Rökarpaket 441 400 sek Fällbara ryggstöd 40:20:40 465 Standard Sportstolar (Del av Sport Line) 481 0 sek Förvaringspaket (Del av Funktionspaket) 493 0 sek Stolsvärme fram 494 Standard Armstöd fram 4AE Standard Accentlist Svart högglans (Del av Sport Line) 4DL 0 sek Strålkastarspolare 502 Standard Park Distance Control (PDC) bak (Del av Drive Comfort paket) 507 0 sek Dimljus (Del av Siktpaket) 520 0 sek Regnsensor (Del av Siktpaket) 521 0 sek Xenonljus 522 6 900 sek Adaptiva Kurvljus 524 5 700 sek Klimatautomatik 534 Standard Hastighetsmätare 548 Standard Belysningspaket (Del av Funktionspaket) 563 0 sek Extra 12 Voltsuttag 575 Standard Helljusassistent 5AC 0 sek Active Protection 5AL 3 400 sek Deaktivering Passagerarairbag 5DA Standard Fällbara huvudstöd bak (Del av Siktpaket) 5DC 0 sek Aktiv fartpilot med Stop&Go (Del av Drive Comfort paket) 5DF 7 700 sek BMW Online Information 615 0 sek Musikanslutning för smartphones 6NF 1 000 sek Bluetoothförberedelse Professional samt USB-anslutning (Del av Drive Comfort paket) 6NK 2 000 sek Svensk språkversion 6S4 0 sek Instrumentkluster med utökat innehåll 6WA 0 sek M Sportchassi 704 3 800 sek M Lädersportratt (Del av Sport Line) 710 2 700 sek Individual Anthracit innertak 775 2 300 sek | |
|
Fin spec. Påminner till viss del om min beställning, jag har också satsat på vit Sportline. Tips angånde stolarna. Om du nu inte ska ha skinn i Sportline är tyget med röd accent betydligt snyggare än den gråa. Den gråa ser lätt ganska sunkig och billig ut. Jag fick tipset av min säljare och efter att ha jämfört kunde jag bara hålla med. Däremot har jag liksom du hoppat över den röda listen på intstrumentbrädan. Det skulle bli lite för mycket. |
|
|
Jag har själv kört på 320dT med liknande spec med tillägg av M-sport, panorama, 19", backkamera och Harman Kardon. Däremot har jag inte Aktiv fartpilot. /Anders |
|
|
Tack för svaren, Får fundera på det där med stolarna. Tycker skinnet blir för dyrt, och tycker det blir lite konstigt med rött i stolarna när det inte är nån annanstans. Men vill ju inte att de ser dassiga ut heller :( Har sensatec i nuvarande, konstigt att det itne finns tycker jag. Det är ju riktigt bra! Nån som vet om fälgar passar rakt av mellan E91 och F31? |
|
| Med Sportline får du även en röd söm runt ratten. | |
| Trevlig spec. Personligen hade jag bytt larmet mot Hifi-ljud. Larm känns onödigt med tanke på hur dålig effekt de har, men Hifi-ljud kan man använda varje gång man kör. | |
|
Håller med föregående talare, skippa larmet. Totalt meningslöst år 2012 när bilarna har automatisk startspärr och integrerade ljudsystem... Dessutom ingår larmdekaler gratis på BMW, de ligger som lösa dekaler i foldern till instruktionsboken. |
|
| Joofa . Spookshow har ju m-sportratt i sin spec liksom jag. Då får man väl ingen röd söm i ratten? | |
| Boos, nej så är det ju förstås. | |
| Ska säga att jag velade lite fram å tillbaka angående den röda accentlisten på en vit bil men hoppas det blir ok. Har ju även valt svarta helskinnet med röda sömmar.. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.