|
|
|
|---|---|
|
hejsan har en 320d som pumpen pajat på har lossat allt runi om kring nu har jag kommit så långt att jag ska lossa själva pumpen. dock måste jag släppa kedjan för att få loss pumpen. Är något sorts specialverktyg till detta. Någon som har gjort detta tidigare eller har vetskap om vad jag ska andvända för verktyg. tacksam för svar och hjälp. ha en bra och trevlig dag :) | |
| Kanske detta kan hjälpa Länk | |
| Tack som fan. Någon aning om vart man kan få tag på dessa special verktyg. Eller om någon har som man kan låna för en slant så klart ;) | |
| beställde specialverktyg på ebay kosta ca 600:- bytte pumpen dock starta inte bilen :/ nu är alla pumpar bytta/kollade. kan det va så jävligt att en spridare är trasig ?? borde inte bilen starta iaf? lite lurigt med commonrail då detta är rätt nytt för mig. | |
|
Dom är väl känsliga för timing en av pumpen? Dvs efter pump byte behöver en kunnig dieselverkstad ställa in pumpen. Vad hände med den rasade pumpen? Alla spridarrör + spridare kanske är fulla med metallspån om pumpen skar. |
|
| när det är commonrail så behöver man tydligen inte göra någon pump inställning efter bytet. jag har dock inte kollat igenom spridarna men tycker inte det borde kunna vara dom. men man vet ju aldrig, borde ju lixom starta även om en hade blivit dålig. :S | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.