|
|
|
|---|---|
|
Som rubriken lyder, någon som vart och kikat på denna? Länk Jag bor lite långt bort för att svänga förbi och kika på den. Ser riktigt fin ut på bilderna och har en fin utrustningslista. Jag kan tycka att den ligger högt i pris men det är förvisso en 2010. Utsatt pris är en bit utanför mitt prisspann, men utan inbyte kanske det finns lite prutmån. Den har legat ute en dryg månad. På väg från Saab till BMW | |
|
Ingen? På väg från Saab till BMW |
|
fredde 7 |
den ser fin ut, rätt utrustad..den är dock chippad(vtech) detta hade fått mig att välja annan bil. det är dyrt att byta konverter. |
|
Ok. låter i och för sig som en bra grund till prut på den då. Vad skule ett rimligt pris på den vara? Tycker som sagt att 329' känns dyrt men jag har ju inte ens sett den. På väg från Saab till BMW |
|
fredde 7 |
blir jäkligt svårt att få dessa pengar tror jag...den ska ned under 300 tror jag om ngn ens ska titta på den. jag hade varit intresserad först då den närmat sig 260 vilket den säkert inte kommer göra. |
|
Om den är trimmad/optimerad med Vtechs "Steg 1" så är den ju uppe på 340Hk/680Nm. Finns det risk att grejerna rasar då menar ni? Konverter, är det nåt med växellådan? De sänkte den till 315' ikväll ser jag nu så det verkar ju inte som att folk står på kö för den. Kanske skulle ge dem ett bud. Men trimmet och milen avskräcker mig lite om jag ska vara ärlig... På väg från Saab till BMW |
|
|
Konverter är "kopplingen" i automatlådan. Byteskostnad runt 25000kr. ------- //Lövet |
|
Ja 153 Mercedes C63 AMG kombi 2011
BMW M3 E46 "CSL" ESS 2002 BMW 320d x-drive M-Sport E91 2010 |
fredde 7: den ser fin ut, rätt utrustad..den är dock chippad(vtech) detta hade fått mig att välja annan bil. det är dyrt att byta konverter. Hej på er allihopa, jag som säljer bilen på Schmiedmann. Hade du tagit kontakt istället för att spekulera kring bilen (och troligen hur den är körd enligt din inställning till v-tech) så kunde du fått samma förklaring som alla andra. Bilen är köpt ny utav en mycket god vän till mig, han har mest slängt i programvaran i bilen för att han skulle knäcka killarna på gymmet samt sina kollegor som också kör dyra premiumbilar. Han som äger bilen hade likaväl klarat sig med en 520d så som han kör. Konverter har vi aldrig bytt på någon bil som vi haft i verkstaden. Det finns många exempel på bilar som håller för mycket mer effekt än denna. Jag har själv kört ca 1000 mil av bilens ca 12000mil och den går riktigt fint. Lite om bilen skick: Det finns inga dörruppslag på bilen. Följande finns att anmärka på för de petiga, det är en del stenskott/sprut i front samt huv och backspegelkåpor, dock inget onormalt för 12000mil. Inget är omlackat på bilen förutom bakstötfångaren, en liten påbackning som resulterade i två repor på sidan, vilket som sagt lackades om. Anledningen till att bilen sänktes är att Lars som äger bilen, har fått hem sin nya m550d och tycker det är lite onödigt att denna står. Ni som är intresserade är välkomna att maila eller slå en signal. Vänliga Hälsningar Jakob Schmiedmann |
Ro 553 Alpina b7-86
Mini Cooper -19 Saab 9000 Talladega-90 Camaro -77 Saab 9000 Mellberg Ford Mondeo -14 |
Men snälla, finns det vuxna män som blir knäckta av att kompisen har fått motorstyrningen omprogrammerad? "You can call me Bon" |
fredde 7 |
Jakobenkvist: Hej! jag har skrivit inlägg i en tråd där frågeställning gällande din bil varit aktuell. vad är problemet med detta? Detta är ett forum. Varför skulle jag kontakta dig angående bilen, jag har ej för avsikt att köpa, eller skulle vi snacka om erfarenheter med våra 535d? För övrigt tycker jag du kompletterar min bild av bilen ifråga...V tech trim för mig är just så som du beskrev "knäcka killarna på gymmet, men kunde lika gärna haft en 520" Trevligt att du haft många effektstarka bilar i din verkstad ´som du sluppit byta konverter på, innebär det att du om (när) konvertern går på 535 an byter den gratis i din verkstad då. Annars tycker jag det är högst relevant att nämna att ett chip kan förkorta livslängden på bla konverter. /Fredrik |
fredde 7 |
Bilen verkar blivit såld, se vad lite reklam på ap kan göra.... |
|
Väldigt konstigt inlägg av en säljare.. Jag tippar på att bilen finns kvar, men att annonsen är tillfälligt borttagen iom denna tråden. ------- Min bil suger inte... |
|
| Länk | |
Ja 153 Mercedes C63 AMG kombi 2011
BMW M3 E46 "CSL" ESS 2002 BMW 320d x-drive M-Sport E91 2010 |
Läste kanske er konversation lite snabbt när jag kom hem från jobbet i fredags. Jag vill absolut inte verka otrevlig. Bilen finns som sagt kvar och den är i skick som jag beskrev. Men som jag skrev, automatlåda har jag aldrig hört om någon som rasat hittills. Hur som ni som är intresserade är välkomna att kika på bilen samt provköra. Kontakt med föregående brukare löses för den som vill! Mvh Jakob |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.