|
|
|
|---|---|
|
Tjena! Har nyss införskaffat mig en 330! har varit lite sugen på att köpa sportavgassystem till den men kommit fram till att de blir för mkt pengar. Jag tänkte höra med er om ni vet något annat sätt att få mer ljud (sportigare ljud). Min farsa jobbar nämligen med att svetsa så om man kan svetsa något? tex 2,5 / 3 tum från katten ut? Kom gärna med förslag! sen har jag en till fråga ang fälgar. Letar efter några schyssta 19 tummare, svarta helst, eftersom bilen är i silver så tycker jag det passar bra!. Någon som har några tips? obs ny på forumet så vet inte om ja skrivit i rätt del här så hoppas ni har överseende med det :) | |
| Om du har en flärp i ena pipan i ändröret så kan du plugga slangen så att den inte stänger. | |
|
Du verkar ju ha tillgång till svetsare, så jag hade byggt nytt antingen 2,5" eller 3". Tänk bara på så fall att 3" kommer rätt nära marken om du bygger direkt efter grenrören. 2,5" klarar 250 Hk utan problem och köper du rören på Biltema, så handla hem för mycket. Bygg ditt avgas och lämna tillbaka oanvända delar (smidigt). Ska du köra med original Grenrör, så placera en oval kort dämpare strax innan bakaxeln (sitter en dämpare där idag). Gå vidare med rakt rör också någon trevlig slutdämpare som du tycker om utseende mässigt. Du bör klara dig på c:a 800-1200:- beroende på hur dyra dämpare du väljer. Den korta ovala mitt under på Biltema tar de c:a 300:- för sen är det vad du väljer för slutdämpare (Japs ca 400:- på Ridetech). också 300-400:- i rör bitar. Skulle du bestämma dig för bitar på Biltema, så köp hem. 2 stycken 30 graders böjar. 2 stycken 45 graders böjar. 1,5 meter rakt rör. 2 stycken 60 graders böjar. 1 styck Y muff (2 till 1 rör). 2" fram och gå ut till antingen 2,5 eller 3" beroende på vad ni tänkt bygga. Det klarar du dig på. Också lämna tillbaka böjarna som blir över. Svåra är att säga vilken grad du /din far ska ha är beroende på hur ni väljer att dra det. Sen är det ju någon bit stål till att göra upphängning av, men sådana bitar kan säkert din farsa ordna. |
|
| Länk | |
|
Muffler Delete, dvs ersätt ljuddämparna med rör. Sök på de amerikanska forumen, finns mängder av folk som gjort det där. Verkar bli schyst av det jag läst + att det är jävligt billigt :) |
|
| Kör som jag har på min E36 328, ta bort båda dämparna och ersätt med rör och en slutdämpare på de, låter riktigt skönt kan jag lova! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.