|
|
|
|---|---|
|
Hej, är kanske på väg att inhandla en 740 eller 750 95-97:a. Försäkringen är hög vet jag men hur ser resten ut? typ service, bensin och allmänt underhåll. Tacksam för lite svar på detta. tack Johan | |
|
Det är dyrt, men behöver inte bli jättedyrt om du hittar ett exemplar som är välskött i grunden. Räkna med 20.000:- om året på servicekontot, om du inte gör allt jobb själv. Hittar du ett dåligt skött ex, kan det bli hur dyrt som helst......... I begynnelsen skapade Gud mannen. Sedan en fullutrustad BMW 7er.... |
|
|
750iA -97, Faktiskt billigare i drift än jag räknat med! Snittförbrukning efter 1000 mil blandad körning: 1.38 l /mil. "reaktorn" vill ha 8 liter olja vid byte + filter för ca 150:- Helförsäkring är "bara" dryga tusenlappen dyrare än 535:an jag hade förut, (fullbonus Länsförsäkringar). Bromsar äter den med god aptit. ca 6800:- för nya skivor och belägg runt om, (BMW original). Räkna med att div.leder och bussningar i framvagnen, behöver bytas vid ca. 15000mil. Pris ex. 2 casterstag ca. 3000:- + arbete. E38:an är genomtänkt konstruerad, vilket gör den "mekaniskt" lättmekad. Man får bättre knuff med v12:a |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.