AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Import
4.998

Hur gör ni? Säljer först, köpa sen?

mu
42
museo12
523 Touring-00
Skoda Superb 1,8t 11
Hur gör ni när ni importera? Tar ni lån och köper bilen först eller säljer ni er egen först innan ni köper den nya? Själv har jag svårt att vara utan bil...
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Oftast köper jag först den nya och sedan säljer den gamla då jag precis som du har svårt att vara utan bil.

___
//Ulf
Spelar väl ingen roll om man importerar eller köper hemma i Svedala...Personligen så säljer jag i regel inte mina bilar, behåller de allt som oftast, "samlingen" växer hela tiden, men inte så fort*haha*
Har tidigare (några gånger) sålt först och köpt sedan... inget jag rekommenderar, i alla fall inte om man behöver bilen. Risken är att man panikköper nästa bil bara för att ha något att köra med.

Man borde ha en extrabil, något billigt elände, som man kan falla tillbaka på när man är i köptagen... om man nu vill sälja först. Samma sak när den bilen man normalt kör med står på verkstad. Mmmm
Visa användare
2.841
Robert Lundberg
BMW 420d -16
MB SLK 250 -13

Extrasläde rekommenderas varmt, behöver inte vara ett billigt elände, bara billigt :) Grymt praktiskt i en massa olika situationer, inte bara när man ska köpa eller sälja bil. Förutom att kånka båtar och byggmaterial i sommar, så ska Volvon nu få tjänstgöra som daglig bruksbil när BMW`n ska in på plåt och lack.

MVH
Robert
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.