|
|
|
|---|---|
|
Hej! Tycker bilen låter lite för lite, har därför funderat på att ersätta bakre klumparna med rakt rör, alt skaffa något färdigt kit att hänga på. Kan man förlora effekt av att bara ersätta dämparna med rör? Om inte så är det ju en billig lösning att testa hur mycket den låter efter det. Hur stor skillnad gör det att bara byta ut bakre paketet (ljudmässigt, antar att effekten lär vara i princip samma förutom lite minskad vikt?). Tycker det är lite dyrt att byta hela vägen... Vilka eftermarknadsdelar rekommenderar ni? | |
|
Ersätta med rör är klockrent på 540. Nej jag tror inte du förlorar någon effekt. Inte som jag märkte på min 540 i alla fall. Bilen går i princip lika tyst som innan när du kör lugnt men när du gasar låter den helt underbart. Länk Mvh Chrille aka. Chriz Loud |
|
| Ok de låter perfekt ju! Vet du vad som behövs köpas och göras för att tillverka ett nytt rör? | |
|
Nej du kommer inte att tappa effekt av att ta bort slutdämparen. Möjligt att bilen går lite sämre innan motorstyrningen har "vant" sig. Men det är inte en 2-taktare vi snackar om :) Vissa stör sig på ljudet när man segdrar med hög belastning, då kan det dåna en del. Annars tycker jag det låter det behagligt vid normal körning. |
|
| Okej bra. Om man tar bort "y delningen" då, kan det påverka motorkaraktären negativt? Jag kollade lite smått under idag, och det som verkar behövas göras är att kapa röret och skaffa en rostfri böj att kapa och ett rakt rör... Inte speciellt jobbigt mao :) Är det 2,5"? Tips på bra ställe att handla delarna? | |
| Jag köpte 3" rör på biltema och ersatte mina slutburkar med. Klockrent och inget bekymmer på bilprovningen andra året i rad. Även många på bimmerforums i USA som kör denna mod. | |
| Ok. Har hört att det är 2,75" std, ska man svetsa dit en kona då, eller finns det färdiga reduceringar från 3" till 2,75? | |
| Ja satte dit 3" röret direkt med klämma inga bekymmer. Skadar väl dock inte att svetsa om man vill vara helt safe. | |
|
har du set denna? Länk |
|
|
jag kör med raka ror det låte som fan fin. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.