AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
2.189

Konfiguratorn och Mountian Lion

Detta ständiga gissel, hur BMW kan ta 25000 per navigator men inte ha en fungerande konfigurator på sin hemsida beats me, men men

Någon annan som inte får konfiguratorn att funka ens i Chrome med Mountain Lion?

Den startar men kommer aldrig ur vänta-läget.

Ja, jag har laddat ner Java
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Jag har alltid haft problem att köra den i Mac överhuvudtaget. Jag kör Lion och det funkar vare sig i Firefox, Chrome eller Safari.

-------
//Lövet
Wi
2.100
Wiberg
iX40 -24
X3 30e -23
Länk
Visa användare
1.455
tegel
E82 125i Coupé 2012
F07 530d xDrive 2016
Hej, jag kör Mountain Lion, inga problem att logga in på varken tysk eller svensk konfigurator med Safari.

Du kanske har glömt att aktivera Java, trots att du laddat ner? Strata programmet "Java Preferences" och klicka i checkboxen "enable applet plug-in..."

Sedan ska det funka i Safari utan problem.

/M

Cl
217
Cliff Barnes
320d Touring -10
Tack för det tipset, nu kom min konfigurator igång på BMW:s hemsida. Kör Safari i OS X Mountain Lion. Märkligt dock att BMW skriver ut att konfiguratorn inte fungerar på Mac i länken given av Wiberg. Man kan ju misstänka att det finns en hög andel Mac användare bland BMW kunderna...
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
tegel: Nej, min Java är påslagen. Det är det som är så jäkla märkligt.

-------
//Lövet
Visa användare
1.455
tegel
E82 125i Coupé 2012
F07 530d xDrive 2016
Lövet, testa att installera om javastödet, du kanske kör en gammal version? Har du slagit på Javastödet i Safaris egna inställningar?

/M

16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Jag tog bort och ominstallerade java. Vad jag vet var det samma version egentligen men nu funkar det. Spännande.

-------
//Lövet
tegel: ¡Muchas Gracias, Señor!
Visa användare
1.455
tegel
E82 125i Coupé 2012
F07 530d xDrive 2016
Hej,
nu är det jag som har problem: Java Preferences finns inte kvar på datorn och konfiguratorn funkar inte. Kör 10.8.2. Vad göra?

/M

Mina bilar:
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.