|
|
|
|---|---|
|
Hejsan! Har problem med min 325a - 94, ja har varmt vatten in i motorn, slangen ut å in kylarn blir knappt varm, då sätter aldrig hjälp fläkten igång efter som att det aldrig kommer kokande vatten upp till termo givarn, ja undrar om det är fel på termostaten eller vattenpumpen? hur svårt är det att byta termostat eller vattenpump, vart sitter grejerna? Mvh Alex | |
|
Eller är det luft i systemet, så det behöver bara luftas? för inne i bilen går den upp till rött, när de börja koka, så det kan inte va termostaten då ? mvh |
|
|
Kör inte bilen mer. Byt pump/temostat å lufta |
|
| Är termostathuset i plast på M50? isåfall så bör du byta detta i samband med termostaten, för det brukar vara svårt att få det tätt när man har haft borta huset. | |
|
Tack så mycket för tipsen, får bli byta allt å lufta, och byta plasten mot förstärkt termostathus :) Så fort ja har sålt min subaru, å 325an blire bmw 335 d :D Mvh |
|
| M50 är jäkligt kinkiga att lufta, så har du luft i systemet kan de likagärna vara de som orsakar kokning! så prova lufta ordentligt flera gånger. | |
|
Om allt är som det ska med motor och kylsystem så ska det inte vara nåt problem att lufta den. Det sköter sig ju nästan av sig själv. Det har då fungerat hur bra som helst att lufta mina motorer. Både M20 och M50. ///BMW - Was sonst! |
|
| Låter precis som du har mitt problem förra veckan, lämnade in på rep och bad dem byta vattenpump, det var impellern som hade lossnat på axeln! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.