|
|
|
|---|---|
| hur är den andra generationen av smart fortwo. vet att många klagat på motorn och växellådan i den första generationen, främst då motorn inte sägs hålla särskilt länge. hur är då generation 2? läste att dieseln ska dra så lite som 0.3liter/mil vilket ju är riktigt lite.. stämmer detta eller är det önskesiffror? vet att bilen inte lämpar sig som familjebil men tänkte mer på till o från jobbet o stadskörning | |
|
Angående dieseln kan jag inte säga något men bensinmotorerna ska ha blivit bättre från 2007, de problem som fanns tidigare ska ha lösts. Växellådan kan jag inte jämföra men jag tycker att den nyare växlar rätt långsamt, om den gamla var än långsammare förstår jag att folk var missnöjda. Min flickvän kör en 451a sedan några månader, jag har också kört den en del. En del säger att man antingen älskar eller hatar bilen. Jag ser både för- och nackdelar, hade motorn haft mer kraft (läs Brabus) och inte behövt varva så mycket hade jag varit övervägande positiv. |
|
| förlåt men vad är en 451a hehe? | |
|
Det är beteckningen på den Smart som kom 2007. Första generationen kallas 450. |
|
|
Det är beteckningen på den Smart som kom 2007. Första generationen kallas 450. |
|
| Jag gillar den! Körglad på kurvig väg. Visst lådan växlar inte supersnabbt men i en ekonomisk stadsbil fungerar den bra. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.