|
|
|
|---|---|
|
Hej, jag ska byta instrumenthuset på min BMW 520-93 för att alla mätare har lagt av. Om jag köper ett begagnat instrumenthus kommer det gamla milantalet att komma upp på km-räknaren, jag läste nånstans att miltalet lagrades i datorn, stämmer det eller?. 318 ti | |
|
Jag tror det stämmer, men är ej helt säker dock.. önskar köpa sido- och bakkjol till E30 83-87 |
|
|
nop, du kommer få nya miltal, tyvärr! Rätt säker. Tobbe |
|
| Men Varför?allt finns ju lagrat i datorn | |
|
Jag provade att byta bakstycket (kretskort) till instrumenthuset, på min 525 -89, då var miltalet kvar. Men om man byter hela instumenthuset så försvinner nog miltal tyvärr. Oftast brukar felet ligga i detta kretskort. Mvh. Sebban Sex ÄR roligare än fyra! |
|
clockman |
har råkat ut för samma sak de va nåt chip på baksidan av instrumenhuset jag fick beställa från tyskland 1500 tror ja de kosta .. har även bytt intrumethus .på verkstan sa dom att miltalet skulle vara samma men det blev helt nollställt .. |
|
om någon har ett gamalt instrumetnhus liggande med döda instrumetn eller inga instrument alls så skulle jag vilja ärva den eller köpa för en billig peng. Har råkat vålda sönder mitt :'( |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.