|
|
|
|---|---|
|
Hej, vad tror ni man kan få för denna? Vilket pris bör man ha i annonsen och vad kan man tänkas få för den? Enligt "bilpriser.se" så borde slutpriset hamna mellan 76.000 och 84.000:-, nu annonseras den för 72, och det är väldigt lugnt med spekulanter... Kan tänka mig att det är lite lugnare nu under semestertider, men iaf. | |
| En länk till annonsen också: Länk | |
|
Min bror sålde en identisk men med 14000 mil på mätaren i våras. Den fick han 50' för. Det tog över 4 månader att få bilen såld. 55-60 borde du väl kunna få kan jag tycka. ------- //Lövet |
|
Karl-Hilding |
Du får säkert gå ner till 62-65´nåt. Tyvärr. För det är fina bilar men man får betänka att modellen kom som -98. En fin 325 -03 såldes för 52´. Visserligen 18´mil. |
|
Du kan göra två saker direkt för att öka intresset - Lägg till fler bilder - Ta bort texten om inga mail. Du annonserar online, du får du hantera mailsvar också. Du framstår otrevlig med den nuvarande formuleringen. ------- //Lövet |
|
|
Håller med Lövet fullt ut på båda punkterna. Det där med "inga mejl, ring" "lånad mejl" etc är ju i bästa fall enbart komiskt. Skulle själv aldrig kontakta en sådan annonsör. Dessutom: "Oljebyte 2012" Var det liksom första och enda gången? Sammanfattningsvis: Fler bilder (ex på motor och interiör), utförligare text, vänligare ton samt lägre utgångspris. |
|
|
PS - Glömde ytterligare en sak: För att framstå som seriös bör du även ha bilder på front och häck (på bilen alltså ;-) utan maskerat reg.nummer! |
|
|
Jo, jag är medveten om att det är dåligt att det bara finns en bild i annonsen samt att dom inte vill ha mail, har påpekat detta för säljaren, som är min pappa. Det var mest priset vi var osäkra på i dagsläget, eftersom bilpriser.se säger 76-84.000:-. Får ta oss en funderare angående vad den kan sänkas till. Tack för alla svar |
|
|
Allt hänger ju ihop för att kunna avgöra vad som är ett vettigt pris. Det går inte bara att knappa in data på "bilpriser" och få upp en "sanning". Men min erfarenhet är att ju mer detaljerat och ärligt mna redogör för både negativa och positiva saker, ju mer intresse får man. Med bibehållen annonstext och om farsan din inte tänker gå ner i pris, så kommer den att förbli osåld för alltid. |
|
|
En normalutrustad -04 320 E46 kan jag omöjligen se att den skulle gå iväg för runt 80.000kr. Det låter väldigt högt i jämförelse med de första årgångarna 320 E90. ------- //Lövet |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.