|
|
|
|---|---|
|
Det har tidvis regnat friskt så jag blev inte direkt förvånad när det var lite blött om fötterna när vi skulle ut med Z3an för ett tag sedan. Men fick en trist överraskning när jag tog bort listerna över trösklarna och stack ner handen mellan golvklädseln och tröskeln, där fanns en sjö..... Så det blev till att plocka ut stolar och inredning, ösa, sedan köra avfuktare i en knapp vecka. Skälet till läckaget var främst att plasten som sitter innanför dörrklädseln hade släppt i nederkant, och då rinner det in vatten i bilen om det regnar kraftigt, vidare var gummilisten som tätar mot ena dörren trasig. Lite lurigt eftersom bilen var "torr" tills det blev så mycket vatten under stolarna att det trängde upp underifrån Men inget ont som inte har något gott med sig, förutom att bilen nu (förhoppningsvis) är tät så fick jag smörjt upp elhissarna och den delen av dörrgångjärnen som sitter i dörren, slutligen nya högtalare bakom kickpanelen. Dom kända stolsbussningarna bytte jag för två år sen, annars hade det varit ett bra tillfälle. Kan nämna att jag satte in vanlig byggplast och använde Würths 8mm butylgummlist för dörrarna. Calle | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.