|
|
|
|---|---|
|
Har fått ett "knarrande" läte vid rattrörelser och vid ojänheter i vägbanan vid låga hastigheter. Det låter mer vid rattutslag åt enna sidan än den andra. Känner inget glapp i ratt eller vibrationer. Vad är det för fel? | |
micke_shift |
det kan vara en spindel led som är dålig lr en styrled... |
|
...jeg har også nogle meget små "ulyde" og små "tilbageslag" i rattet når jeg drejer ved lave hastigheder....men kun når det er varmt i vejret (over 25 grader celsius)...og kun når jeg drejer fra stillestående (dvs. ikke når bilen holder stille !)...og ikke når jeg drejer ved hastigheder over ca. 5 km/t....! ...har nogle en ide om hvad dette er for et fænomen ? V-max |
|
|
Tillägg på felbesk: Knarret, klonket tilltar under färd, vid start så finns knappt ljudet där men tilltar mer och mer! Har best service men får vänta i 2 veckor. Kan det vara någon fara att köra bilen ? |
|
|
Det kan vara så enkelt att det är dåligt med servo-olja. Kolla nivån och fyll på. Det hjälpte på min. MVH |
|
| ...annars e det bara gummidamasken runt rattstången (vid pedalerna) som knarrar, spraya lite på den, så var det på min, tilltog vid varma dagar. | |
|
Jag har bytt undre länkarmarna på goodvill, knirr och knarr som bortblåst. Inget tjafs hos BMW Solna, men det skall väll knappast få hända på en BMW som är 21 mån gammal och gått 2800 mil! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.