|
|
|
|---|---|
|
Jag har enligt min smak en alldeles för låg bil, speciellt fram. Har mätt upp från skärmkant till fälgcentrum och fått 32cm fram / 34 cm bak. Skulle gärna veta vad ni andra har för mått och vilka fjädrar ni köpt. Vill veta mått från original/m-sport/eftermarknads kitt. /Rikard | |
|
Länk 40mm runt med 19" fälgar, tror det är H&R BMW CS #5206 |
|
| Det ser bra ut, vill kanske få min lite högre. Har planer på ett H&R från ebay så om ditt är det vet jag lite mer hur det kommer att bli. | |
|
Spelar egentligen ingen roll vilket märke, 40mm är 40mm, däremot kan ju väghållningen skilja. BMW CS #5206 |
|
|
Troligtvis sitter det sänkning till en bensinare på din Melzen vilket gör den lägre. Det ser onekligen ut som ca 50mm vilket är svårt att hitta till 530D så jag skulle tippa på dett 35-40m beninskitt. Är den mjuk i fram? Höjden är enligt mitt tycke helt perfekt på din! vad har du för däckdimensioner fram och har du några problem med att det tar i någon gång? Bild på melzens bil: Länk Mvh Chrille aka. Chriz Loud |
|
|
Den är riktigt hård fram så du kan ha rätt i att min motor tynger ner fjädrarna en extra centimeter. Körde sönder fälgarna i ett potthål för någon vecka sen och fått en uppsättning nya fälgar med ET12, 14 innan. Inte så stor risk att det tar i, kan hända om man svänger kraftigt och kör ner i ett hål. Vill bara ha lite mer komfort och lite högre vilket jag tycker är snyggare. 245-35/19 |
|
|
Eftersom bensinskatten går till lyxmiddagar istället för att laga vägar så har jag nu en uppsättning nya fälgar. Länk |
|
|
Hur breda är dom nya fälgarna? Mvh Chrille aka. Chriz Loud |
|
| 8.5 fram och bak. Fälgarna som satt på förut hade förra ägaren köpt. Han valde 8.5 bak med fast med spacers för att spara på däckinköp/förbrukning. | |
|
Jag fick Ä- holms kommun att betala för min fälg efter besök i ett omärkt potthål Fälgfixarna fixa kommunen betalade Ha deT |
|
|
Mezen: Passar org centrumkapslar till aez fälgarna? Om inte , vart har du hittat dina? Mch Baccala |
|
| Ledsen för stavfelen. Skriver från mobilen. | |
|
Vet inte om mina centrumkåpor är original. Men de borde passa då fälgarna jag har endast finns till BMW och är godkända av dem. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.