|
|
|
|---|---|
fvdv |
Hej han någon förklara för mig vad som händer med bilen ? ibland värkar det som om mam vrider start nyckeln för fort så startar bilen men den är slö, samma sak är det om man får mala på ett tag innan den startar, då vrider man av väntar ett tag tar det lugnt vrider nyckeln till hack 2 väntar en stund sedan startar då är det oftast borta ?????. verkar som den får fel data el något. någon som vet vad som spökar ? |
|
Hej Verkar vara ett mycket vanligt fel på bmws motorer efter 94, hade en 328 som var nästan så som du beskriver din kan kännas lite slö ibland men tar man ut nyckeln och startar efter några sekunder så går den normalt iallafall hände detta mig när bilen gick över det blåa sträcket på tempmätaren tills den blev helt varm och man tog ut nyckeln pch startar igen efter någon sekund känns även väldigt konstig på låga varv nästan så det rycker och hela bilen småvibrerar när man gasar upp till ca 1700rpm iallafall bytte jag ut kamaxelgivaren och detta hjälpte inte kopplade upp den på bildiagnostik fick upp flera fel bla kam och vevaxelgivaren och det är nog den sistnämda man måste byta! Nu blev det lite långt men hoppas det hjälpte! Ps hade två kompisar som hade exakt samma problem men tyvärr hann ingen av dom koööa upp det då båda bilarna blev skrot och jag sålde min som den var! Mvh |
|
|
Nu har jag råkat ut för det som TS skriver på min 330. Första gången fick jag mala på start motorn kanske 10 gånger innan den startade, dock gick den då helt OK. Igår startade den på tredje försöket, men den var "vansinnigt" slö kom knappt uppför backarna och var tvungen ha den över 3000 varv. Jag skall åka till min mek imorgon och se om han kan hitta vad som är galet, återkommer med info. /Stefan |
|
|
Det fanns felkod på kamaxelgivaren för insuget, den skall bytas på Onsdag så då bör det bli OK. /Stefan |
|
fvdv |
Kanon ska bli intressant att höra om det försvann då blir det ett byte här också tacksr för infon :-))) |
|
I Måndags em vägrade den starta alls så det blev bärgning. Kamaxelgivaren byttes, men det som orsakade att den inte startade var bensinpumpen. Nu är även denna bytt och den går som normalt igen. /Stefan |
|
|
Jag har något liknande på min 520, ibland är den slö. Kan det vara så att bränslepumpen kan bli "lite" dålig? Så den fortfarande pumpar soppa men inte orkar ge tillräckligt tryck? /Mats J |
|
|
Har haft samma fel på min 320. Bytte båda kamaxelgivarna och vevaxelsensorn. (Hade felkod på alla). Bilen gick bättre men startsvårigheterna och slöheten kom tillbaka omgående. Stängde man av och startade om så gick bilen bra. Kollade med datorn igen. Felkod på kamaxel insug igen. Schmiedmanns givare kan man inte lita på, tydligen. Bytte till orginal och nu går bilen perfekt igen. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.