|
|
|
|---|---|
|
Jag har en 520D 2007 Facelift. Nu är det så att vid varje helt timme så "plingar" det till. Först 3 korta som en nedräkning och sedan en lång när klockan slagit om. HUR FÅR JAG BORT DETTA!!! Jag har INTE varit inne i iDrive och gjort om några inställningar och detta är så irriterande. Hjälp mig kära BMW vänner. //Marcus | |
![]() 940 E39 520iM -01 (M54B22) Orientblau Metallic
F36 420xD -16 (N47D20) Sparkling Brown Metallic |
Inne i idrive finns det en ruta MEMO (om jag kommer ihåg rätt) som mågon måste ha kryssat för. Ligger i settings time/date. |
|
På e60 ligger den där man ställer klockan har jag för mig. Hour memo Vad är tanken med denna funktionen, oxå stört mig på den. Men tog ett tag innan jag kopplade pipet till ny timme... Trodde bilen varnade för att något var fel. /chni |
|
|
Hour memo har funnits på många BMW modeller i många år. Det påminnner om hel timme för att man ske veta vad klockan är eller för att hinna slå på radion som ju ofta sänder nyheter vid hel timma. Har för mig att på gamla modeller typ E34 och E36 så plingade det ca 15 sekunder för hel timme men i min E60 så är det nedräkning till timslaget (så man har direkt ingen tid på sig att få på radion längre) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.