|
|
|
|---|---|
Ni 153 Volvo v90 t4 2019
BMW M3 30 jahre ed 2017 Mercedes v300 AMG 2020 Porsche 992 Carrera S 2020 |
Alltså jag måste bara fråga är det någon som gjort en bra affär på kvarndammen? Är på jakt efter en extrabil, satt och budade på en Bmw 320 touring 09 Slutpris blev 164000 kr Detta är mer än vad man kan köpa en sådan bil rakt av hos en handlare. Jag fattar inte hur folk budar på denna sida eller är det jag är ute och " cyklar" Jag anser att det skall vara billigt på kvarndammen pga att man måste betala bilen cash och man får ingen garanti som man får via handlare Finns det någon där ute som gjort klipp ? |
|
Jag har slutat titta på kvarndammen efter bilar. Svårt att göra klipp där nuförtiden då alla känner till det vid det här laget. En polare gjorde ett bra klipp på en SAAB 9-5 för drygt två år sedan nu. Köpte för drygt 30% under privatpris men det är nog det senaste jag hört att någon gjort en riktigt bra affär där. Jag skulle dock inte se det som någon större risk att köpa därifrån då de gör rejäla besiktningar och anmärker på varenda liten småsak. |
|
|
Visst görs det "klipp" på KVD, men det finns också många misskötta vrak hos KVD. Sen är ju auktioner något som säljaren tjänar på i 99% av fallen, folk verkar bli som galna av just auktioner och klarar inte av att lägga band på sig själva i en budgivning och därmed seglar många objekt iväg till orimligt höga priser. |
|
|
Där jag jobbade förut körde arbetsbilarna till kvd för att sälja, vet en bil som värderades till 80tkr vid ev inbyte hos märkeshandlare.Den bilen gick för 140tkr hos kvd.Så företaget var mer än nöjda. mvh |
|
| Jag brukar handla en del på KVD, men oftast sticker priserna iväg högre än vad som motsvarande objekt annonseras på blocket. Men ibland har man flyt! | |
Verdi |
Är netbil.se bättre kanske? Färre bilar och de bilar som finns är ofta lite äldre än på kvd men också färre köpare kanske? |
|
Jag har köpt 3 bilar av KVD och precis som NJ noterade jag att det är närmast slagsmål om bilarna där sista tiden. Ironiskt nog var det samma 320iT -09 jag tittade på. Tidigare har priserna känts ganska bra med tanke på att man måste lägga ner en del pengar på att få dem i skick. Oftast krävs en service, en omgång däck och kanske nåt mer men det tycker jag är ok eftersom man vet det på förhand. Men sista månaden har priserna varit så att det utan problem går att hamna på samma nivå i bilhandeln där dessa åtgärder oftast redan är gjorda. Verdi: Netbil har inga köpare så det är knappt några bilar som passerar reservationspriserna. Samma bilar snurrar runt månad efter månad. Dessutom tycker jag deras testprotokoll är skräp. Man ser långt fler brister på bilderna än vad som tas upp i protokollet. ------- //Lövet |
|
|
För att göra klipp på KVD får man leta efter udda modeller eller klent utrustade som handlarna inte är intresserade av. Då gäller det ju att man köper en bil för egen del som man tänker behålla ett tag. |
|
|
En sak som retar mig på kvd är att flera beskrivningar är helt fel tex kan en allvarlig anm vara att bilen saknar reservhjul medans en växellåda med missljud står som övr anm/notering fattar inte systemet där har ringt upp bes gubben vid ett tillfälle och fick svaret oj måste ha missat det ska se till att det ändras sen hände inte mer Tittade på en x6 där det stod under övrig info att bilen var en salvage title fick let igenom annonsen för att hitta det borde ju vara ganska intressant info kan tyckas |
|
|
Jag håller nog med wath, att om man ska titta där så ska man nog inte leta efter de där rariteterna, utan dussin-bilar. Själv köpte jag en 2010:a 520iA touring med 3800 mil med lite grundpaket, typ larm & läder. Gav 180 för den i våras, vilket jag tyckte var rätt bra. Tidigare har jag köpt ett par fina bruksbilar för typ 20 styck, en vw polo och en saab 9-3. Bästa är nog de bilar som det finns några stycken av så att man själv inte budar sig till döds och dels att det finns lite "lufthål" för andra spekulanter så att dessa inte stressar upp priset. Ha en 2-3 objekt som är tänkbara liksom... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.