AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
3.489

Är det mycket fusk med mital på Z3?

Hej!

Jag är i sökandet efter en fin Z3 coupé 2.8. Kollar man på annonserna på blocket så känns det nästan som att det är något lurt. De flesta importerade har gått runt 10 000 mil, medans Svensksålda ofta gått lite längre. Fuskas det mycket med miltalen på dessa bilar?

Hoppas någon orkar svara en köpsugen krabat!
Visa användare
635
WGG
325i Touring (e91)
Jaguar F-type R
Tror inte Z3:an är någon typisk "fifflarbil", oavsett svensksåld eller privatimporterad. Det är ju många gånger entusiastbilar som rullar till glasskiosken några månader om året.

Nej, jag tror inte heller att det händer i Sverige, tänkte mer om det sker i Tyskland eller så innan importen. Jag har lite lätt att nojja lite för mycket inför bilköp :)

Tack för svar!
Visa användare
886
bildock
z3 roadster 00:a 2.0 Siennaröd
Det enklaste är väl att titta på alla bes.protokoll genom åren, själv har jag sparat alla år från år, på så sätt är det enkelt för en ev. köpare att kolla vad bilen gått varje säsong och jämföra mätaren vid köptillfället, finns inte protokollen kvar finns dessa att skaffa hos bilprovningen, första bes.protokollet skaffade jag hos bilprovningen för att ha en komplett serie över alla åren min bil varit igång
mvh uffe/bildock
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.