|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
S250CDI finns så 725d lär väl vara i antågande. Kanke 5GT säljer dåligt? |
|
|
Djabag: Luktar det ibland inte lite väl mycket röd bitter 50-talist i Stockholmsförort om dina inlägg? Nästa gång du polerar fotografierna av din sålda cab, fundera då på vem det egentligen är som vill men inte kan. ;) andreas_lofgren: Egentligen är du hemligt förälskad i F07, erkänn! ;) BeemA: Fantastisk komfort. Har tyvärr bara hunnit puttra de få kilometrarna mellan hemmet och kontoret än så länge. Här packas det febrilt inför årets bilsemester. GT:n ska ta oss ned till Mallorca, men innan dess ska han få bekänna färg i sitt tillverkningsland. |
|
|
Djabag: Luktar det ibland inte lite väl mycket röd bitter 50-talist i Stockholmsförort om dina inlägg? Nästa gång du polerar fotografierna av din sålda cab, fundera då på vem det egentligen är som vill men inte kan. ;) andreas_lofgren: Egentligen är du hemligt förälskad i F07, erkänn! ;) BeemA: Fantastisk komfort. Har tyvärr bara hunnit puttra de få kilometrarna mellan hemmet och kontoret än så länge. Här packas det febrilt inför årets bilsemester. GT:n ska ta oss ned till Mallorca, men innan dess ska han få bekänna färg i sitt tillverkningsland. |
|
|
GT säljer väl inte så jättebra eller så det allt för höga förväntningar I USA ersatte den 5serie Touring som sålde USELT så därför finns inte F11 i Nordamerika utan kunderna får välja F07, F25 eller E70. Att poängtera att man inte gillar utseendet i en tråd som handlar om 520d GT är märkligt, varför ta upp det i denna tråd Löfgren? Är det konstigt att det kommer ett 4cyl alternativ i största klassen? MB S-klass finns med 204hk 4cyl diesel som toppar 240km/h och Audi A8 har 4cyl bensin i sin Hybridversion dessa och BMW 520d GT är trots det snabbare och snålare är MB S350TD W140, BMW 725tds E38 och Audi A8 2,5TDI D2 som alla hade runt 150hk. M-Paket fanns redan på 80-talet till 320i med 129hk och 324td med 115hk och på 90-talet till 115hk 525td så gnälla på det känns som några årtionden för sent, dessutom finns det ingen M5 GT överhuvudtaget. Stephan |
|
|
Nu har även jag byggt lite, bara erkänna att det kommer finnas lite bitterhet imorgon när f11an hämtas, inser att en gt med lillmotorn och den utrustning jag behöver/vill ha hade varit samma pengar och gällande 4a i en sån bil är jag övertygad om att den tar mig dit jag vill och även säker på att jag kan få fortkörningsböter om jag så önskar. Jaja det blir ny bil om två år igen.... |
|
|
Eftersom jag personligen skulle välja bort m-paket på F07 så får jag mer överig utrustning i en sån än min F11 för samma pengar. F-n att det inte gick att välja 20d tidigare! |
|
Verdi |
Nästan ny 530d GT med M-sport, navi mm Länk för 529kkr. Skulle lätt välja den före en ny 520d GT för samma pengar. Vad är 1700 mil? Ingenting... |
| Verdi, alla får inte köpa begagnat hur illa det än må låta.. | |
Verdi |
Tjänstebil? Finns lösningar på det också. Om ni inte är tvingade att ha tjänstebil förstås. Iaf kom jag att tänka på när min kollega i IT-branchen köpte ny BMW våren 1999. Han var 30 år, jag var 22 år. På den tiden var det populärt med optionsprogram på aktier i det egna bolaget som extra morot. Aktiekurserna inom IT gick rätt upp på den tiden så hans optioner var värda flera miljoner. Han brukade bland annat prata om att han skulle gå i "pension" vid 35... :-) Nåväl. Jag hade precis köpt en Audi A4 1.8t -97 för 180' och tyckte att jag gjort ett klipp så på en lunch undrade jag varför han inte köpte en bättre begagnad bil istället. Kommer aldrig aldrig någonsin att glömma vad han sa. Han sa "Köper du begagnade kalsonger också?" I alla fall så blev hans optioner värdelösa innan han kunde casha in. Går säkert ingen nöd på honom men när jag flyttade från stan 2008 så hade han kvar samma bil som han köpte 1999. Och den stod på jobbparkeringen så någon pension hade han inte gått i trots att han var närmare 40 år gammal. :-) Ingen liknelse med dig i övrigt. |
Verdi |
Btw, lunchen var INNAN han köpte bilen. Att ifrågasätta hans köp efter att han köpt hade varit förmätet och förtjänat en dylik kommentar. :-) |
| Om ingen köpt fabriksnya bilar hade det inte funnits några begagnade. | |
Verdi |
Chris87, Så är det tvivelsutan. Och tur är väl det. |
| 100 mil på Autobahn! Efter Hamburg fanns det äntligen plats för GT:n. Herregud, vad den är skön. Vridet mellan 100-200 är euforiskt. Komfortstolar, EDC och head-up är verkligen guld värt. Navin underlättar ju naturligtvis. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.