AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

X-Serien
1.636

"Handbrake fault" kommer ibland X5 2008

För någon månad sedan dök den gula lampan "handbrake fault" upp när sambon hade parkerat, hon startade upp bilen och då försvann den. Igår kom den åter, hade kört 25 mil och stannade vid ett rödljus så plingade den till.

Idag har den återkommit ett par gånger, men såfort jag startar om bilen så är den borta..

Någon som råkat ut för samma problem? Kostnad för åtgärd?

Har svensk bilgaranti som gäller några månader till, antar att de har friskrivit sig..
Verkstaden tog bort felkoderna och det funkade. Får se om det kommer tillbaka..
Ingen som haft "Parking Brake Fault"??
Jag hade det för några månader sedan.
Var också inne 2 ggr på verkstad och rensade felmeddelandet, men det dök upp igen.
Fick först chockpriser på 15000kr för att fixa det, eftersom de behövde byta någon modul, "Parking brake actuator". Men det löste sig till sist med endast omprogrammering av hela bilen. Programmering tror jag kostar runt 3500kr.
Tack før svar. Ok, då får de se om de kan fixa det.. antar att det blir dyrt.. De skulle kolla lite om det fanns goodwill från BMW också, vad jag førstår på Bimmerforum så har det varit ett vanligt problem..
Ja, det verkar faktiskt vara ett mycket vanligt problem. Men när man pratar med BMW-verkstäderna så spelar de helt ovetande och menar att de aldrig hört talas om problemet tidigare och behöver ta in bilen för felsökning som de naturligtvis debiterar per timme :(
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.