|
Sida 6 av 6
|
|
|---|---|
|
Lus: 455 st M5 E39 (står 453 i min länk men hittade två st som var inskriva som "M 5" istället för "M5". M5 E34 var 202 st M5 3.8 och någonstans runt 230 st M5 3.6. Nu kraschade m5portal.com just när jag skulle kolla exakt. Men ca 430st M5 E34. Plus touring ska sägas. Det är väl iaf 50-60 st. Många M5 E34 är långtidsavställda. En del av dessa är antagligen export eller skrot, men inte avregade på rätt sätt. Så det riktiga antalet är nog lite färre än beräknat, medan det på E39 är relativt korrekt. M5 E28 är endast 13-14st så vitt vi vet. M5 F10 är ca 50st. M5 E60 är inte räknade än, men det är iaf mer än 300st. M5 E61 står i en tråd på m5portal (tror det var runt 65-70st). M5 E39 i Sverige Länk |
|
|
Lus: Om man får tro HD91 så är E34 resp E39 ungefär lika ovanliga/vanliga, sett till antalet registrerade bilar. Sen håller jag med om att det är större chans att se en M5 E39 i trafiken. För övrigt verkar det inte som om dina "Besserwisser-fasoner inte vara bra nog:). Det jag reagerade på var ordvalet "extremt", ingen av bilarna är extremt vanliga, hur man än vänder o vrider på det. Vintersaga fick det att låta som att M5 E34 är en daglig syn i Finland, vilket jag INTE tror på, samma gäller säkert M5 E39. |
|
| Omöjligt att trolla ju :) | |
|
Var det inte någon AP;are som hade köpt denna pärla? Hittar inte tråden som den diskuterades i, men sälja redan nu? Länk BMW M-POWER |
|
|
Stod inte det att bilen som skrevs om i tråden är lemans blå? |
|
|
sålde min M5-2003.03 i jan 2011 för 225. köparen kollade på bilen i 5 min,och tog en testrunda i garaget,eftersom den var avställd under vinterhalvåret.. hade gått 10000 när jag sålde den. köpte den april 06 vid ca 6000 mil direktimp och köpt hos BMW Tyskland av en bekant till mig våren 2005 vid ca 5000 mil nu går den i Gävle...vet att nya ägaren tar väl hand om *henne* Länk så 320 för den svarta är 100 papp för mkt |
|
|
Jonas 320: Jo, den som diskuterades i tråden var blå, men denna svarta diskuterades i en annan tråd där om jag inte minns fel så hade en AP medlem slagit till. Hittade ej tråden därav skrev jag inlägget här. Bianca: Håller med, antagligen vill man inte sälja bilen därav utgångspriset. BMW M-POWER |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.