|
Sida 5 av 6
|
|
|---|---|
| Priset på den är dock inte "rimligt" imo. | |
| Kanske lite för mycket "race" uppgraderad för den normala spekulanten på en lågmilad E39 M5? | |
|
Spelar ju ingen roll hur gott skick det är på den bilen. Säljaren begär ju över 100.000 kr för mycket. För nyfikenhetens skull borde man nästan åka dit och bjuda honom realistiska 190.000 kr och se hur han hade reagerat. |
|
| Den ser riktigt fin ut, men har den rattmuff? :) | |
| Nej det är väl ratten som är klädd med Alcantara/Mocca? | |
|
Efter en snabb koll på mobile.de så hittade jag dessa två: Länk Länk Så helt fel är det inte. SV såld med mycket mer roliga dyra grejor. |
|
|
Det är ju trotts allt inte som att sätta sig i en Volva S80 även om det komfortstolar. Dom stolarna ger gått och väl tillräkligt stöd för att köra på gata med. Tycker det verkar &%¤# korkat att inte genomföra köpet bara för det inte är sportstolar. Nu är det så att jag känner ägaren till bilen och jag vet att han tagit hand om den bilen EXTREMT bra. Ska du köpa en fin och väl omhändetagen M5 i den modellen så kan jag låva att det är värt att lägga ett par tiotusingar extra för att få just den bilen. Nuvarande ägare älskar den där bilen mer än sina barn (om han haft några).. |
|
| Mr bucket. Om du läser tråden så hade jag gärna köpt bilen, trots stolarna. Det blev inget köp pga priset. Läs texten innan du kallar mina bilaffärer korkade! | |
vintersaga |
Jepp den köpte jag. Är schwarz 2 hur visste du de?=) Vet att den vart såld för 219 2010 tror jag det var. Är även grymt sugen på att köpa mig en fin lågmilad e34 3,8 m5. Jag tycker då att man kan lägga en slant på dessa bilar då jag anser att dom är bättre än nyare bilar på många olika sätt. köpte för ett tag sen en 06 535d med hyffsad historik sv-såld på firma som gått 11000 mil fick turboras bägge 2 dagen efter köp. Min kompis hade även en 07a som gått 14000mil han rasa lilla turbon för och kort där efter automat lådan. Ringde runt till lite olika bmw åteförsäljare och det var verkligen inget ovanligt. Sen måste jag även säga att det var ett helvete att få bilen reparerad på bmw. Bilen var 3 månader på verkstaden innan dom lyckades lösa allting var inte roligt.Undra hur det kommer funka med dom nyare med trippel turbo? |
|
Jag såg den när den kom ut och kollade specen, som jag alltid gör =) Det finns 4 svensksålda M5 E39 i Schwarz 2. En 99, 2x 00 och en 01. En av de andra ligger på 7xxx mil. De sista två har gått över medel. E34 M5 3.8 är en bra entusiastbil. De fina exemplaren verkar ha stabiliserats i pris nu, men då och då dyker det upp nån holk som fortfarande kan gå för några futtiga tiotusingar. Fast på sikt borde ett fint objekt inte tappa något. En 92-94 i fint originalskick går ju redan nu för ungefär samma summor (80-100tkr) som en M5 E39 99-00 i normalskick/mer mil. Strular mer på nyare gör det absolut. Har en del bekanta med E6x och de besöker verkligen verkstan ofta, särskilt för elektriska saker (felmeddelanden och lampor som tänds i tid och otid). Helt klart byggs bilarna numera för att knytas stenhårt till elektrisk felsökningsutrustning och elektriska inkodningar så fort nån liten skitsak har bytts. M5 E39 i Sverige Länk |
|
![]() 2.682 M3 E46 - Phoenixgelb
X5 E53 - Granitsilver X5 E70 - Space Grey 325 E46 - Alpenweiss (03 optik). 318 E90 - Alpenweiss |
Tror att ett E34 i originalskick alltid kommer att ligga över en E39 i dito skick. "I used to jog but the icecubes kept falling out of my glas." BMW CS #05375 |
vintersaga |
I finland är e34 m5 extremt vanliga. Dock inte e39 m5!! |
|
Extremt vanliga? lika vanliga som Passat och V70 i Sverige då? Visste inte att det gjordes så många E34 M5or. |
|
|
Vintersaga: Mycket kvalificerat uttalande, du måste jobba på den finska motsvarigheten till Transportstyrelsen och har således full insyn i alla register, eller så känner du någon som jobbar där tämligen väl. Skulle vilja be dig presentera ett kort registreringsstatistik, dvs hur många E34 M5 respektive E39 M5 det finns i Finland. M5 E39 tillverkades i ca 20000 exemplar (totalt inkl högerstyrda o eventuella "specialmodeller"). M5 E34 tillverkades i knappa 13000 exemplar (inklusive högerstyrda samt ett antal "specialmodeller"). Av dessa knappa 13000 bilar var dryga 8000 3.6, övriga 3.8. Samtliga Touring (891 st) har 3.8 motorn. Det är lättare att få en 520i att se ut som en M5 då det är bara stötfångare samt sidokjolar som skiljer utvändigt, samt grövre slutrör på avgassystemet. För ett otränat öga kan en helt vanlig 520i med "silverlack längst ner" se ut som en M5. Man kunde även välja till "M5 stötfångare + kjolar" på de flesta E34 lite senare i produktionen, tror det kallades för "Executive paketet". M5 E39 är inte lika lätt (billigt!) att efterlikna. Andra backspeglar. Enda E39 som har 4 pipigt avgas. Annan främre o bakre kofångare. Även ett otränat öga avslöjar en falsk M5 E39 ganska lätt. För övrigt så äger jag både en E34 och en E39, där E39 är den klart bättre/bekvämmare bilen. Båda bilarna har sin charm. PS: Min tillverkningsuppgifter är högst ungefärliga. |
|
vintersaga |
Har bott i Suomi i flera år. Jo jag vet att det inte tillverkades så många m5 e34 då jag inte har huvudrollen i joelbitar. Har ägt en e34 m5 för övrigt. Men jag menar att i (finland) så ser man väldigt sällan en bmw m5 e39! För några år sedan ialla fall tror jag faktist att det fanns betydligt fler importerade m5 e34. Och det är väl inte så konstigt egentligen just för att dom är ovanliga. Därför väljer dom väl att ta hem en sån istället, bra smak. Dock så kör jag e39. Har pratats om detta tidigare här är ett axplock, bayerischemotor skrev: (Vi har nu rikligt med importerade M5 E34, men det har nu avtagit, eftersom ingen riktigt vill ha dom här mera.) Länk Länk |
|
Vintersaga: Du skrev "I finland är e34 m5 extremt vanliga" , JAG tolkar det som att man kan se en M5 E34 dagligen i Finland. BayerischeMotor skrev sitt inlägg 2004! Rätt sannolikt att det importerats "många" M5 E39 till Finland sedan 2004... Som sagt så finns det en hel del M5 E34 "Look-alikes", man kan få en 520i att se ut som en M5 med enkla medel... |
|
vintersaga |
Okej var väl korkat att skriva extremt vanliga. Då tillverkningen av antal bilar inte ens går att jämföra. Ringde till finska (autorekisteri) , transportsyrelsen. Finns 191st m5 e39 i finland 2011. Och det är klart att det finns betydligt mycket färre m5 e34. Var väl ganska ironiskt at jag uttalade mig så. Hon fick inte upp informationen om e34. Skulle ringa igen senare. Dock så ser man många e34 m5 i finland. |
Karl-Hilding |
Dawwe: Hur orkar du i sommarvärmen? |
| För att rätt skall vara rätt? Extremt är ett rätt starkt ord. Jag skulle vilja påstå att M5 E34 resp M5 E39 är ungefär lika ovanliga båda två i Sverige, förmodligen liknande visa i Finland. | |
|
Om jag får besserwissra tillbaka då: Jag kan inte ens minnas när jag såg en E34M5 i trafiken sist, det går dock inte speciellt många dagar mellan de tillfällen man ser E39M5. Tror inte alls att E34M5 är lika vanlig som E34M5 är lika ovanliga i Sverige. Imorrn, om jag pallar, kan jag ringa transportstyrelsen, om inte Stephan eller någon annan som redan har siffrorna kan säga hur det ligger till. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.