AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
18.494

M5 e39 -00 Unik. Betalar jag för mycket?

Sida 4 av 6
Visa användare
442
PWtec
BMW Z4 sDrive 35i
Porsche Panamera GTS -16

Pitkänen

Jo det stämmer, man måste se bilen ifråga live.
50 mil är en bit, fast hemvägen kan ju bli skojig:)
50 mil är väl inget om det är rätt bil.
Jag kan garantera att PWtec:s M5 är värd att åka minst 500 mil för att se.

Jag har haft stor koll på M5 E39:or under åren och hans exemplar är handen på hjärtat det bästa jag sett av årsmodeller 99-00.

Att du värderar en M5 -00 (prefacelift) på 5400 mil till 165000 kr och en -99 på 13000 mil till 120-125000 kr förstår jag inte. 7600 mils skillnad visst, men se till historiken och skicket.

Mvh Philip
Philip. Tycker min värdering är korrekt. Årsm 00 med nya kolvringarna, svensksåld med lätt överskådlig historik samt det låga miltalet gör stor skillnad mot PWtecs bil. Tycker jag, men kanske inte du. Hade bilen funnits i närheten hade jag definitivt kollat på den.
vintersaga
Jag gav mer än 167 också. Säljaren ville ju ha över 200. Gick inte dit men gav mycket då jag tyckte att den var i toppskick. Har gått ca 200 mil varje sommar. Och har precis all historik.
Visa användare
2.145
540is
E39 M5 99' Bi-Kompressor
E39 540iAT 00' Kompressor
Helt klart behåller du komfortstolarna - är ganska säker på att dom faktist är värdehöjande i M5 (även om det är jag som säljer dom blå/svarta sportstolarna) :-)
vintersaga
450mil menar jag. Jag själv har knappt kört 200 i sommar där emot. Svensksåld Finns alla papper på bilen sedan leverans. Alla besiktings papper i orginal utförande ej utskrivet senare. Jävlar precis all historik, minsta lilla som bilen varit med om. aldrig omlackad. Års 00- solid svart, Navi ,skinn, sporstolar, Stora ljudsystemet DSP, Glaslucka. Tror den har i det närmaste all utrustning, helt orörd, allt i originalt skick. Mer än fullservad, Enbart service på Bmw ,Vet inte om jag gav för mycket men tvivlar att det finns någon som är i detta skick.
Vintersaga. Låter som en kanonbil. Fick veta att den 00:an jag inte fick köpa för 169 kkr tydligen har en omlackad bakdörr. Spelar ingen roll om det är bra gjort. Däremot så vill man ha en bil nästintill utan anmärkning in man tex ska betala uppåt 185kkr som säljaren ville ha i detta fall.
Edit 160 kkr ska det stå
Visa användare
864
Impnaz
BMW M135i -13
BMW M5 E39 -99
BMWCS #7520
vintersaga: Den låter inte dum, den :)
En sån kan man lägga en slant på. Samtidigt, egentligen kan man bara lägga för mycket om man själv tycker att det är för mycket. Så länge man är nöjd själv spelar det ingen roll.
Jag skulle gärna vilja ha mer info om bilen ifall du ändå inte är intresserad av att köpa den? 185 låter dock väl mycket för en e39...
jo
1.756
jonasjonas
Tesla Y Performance
Adam,
Vad vill du veta?
Kontaktinfo kanske, ifall han vill sälja bilen till "vem som helst" dvs (antar att du är lite bekant med honom?).
Adam. Jag har en länk till en hemsida. Där finns massor med bilder på bilen samt bilder på servicebok mm. Har även en del info som tidigare ägare skrivit om bilen. Bla om den omlackade bakdörren.
Fast nuvarande ägare kanske inte uppskattar om jag avslöjar bilens identitet?
jo
1.756
jonasjonas
Tesla Y Performance
Om bilen vore till salu hade det funnits en annons med kontaktuppgifter.
Okej Jonas.

Hade varit kul att se bilder på den ändå, ifall det ligger officiellt publicerat och Jonas tycker det är okej. Man blir ju alltid så glad av att bara titta på fina, Lemanblåa M5or med facelift.. :)
Håller med Jonas. Jag gjorde en chansning när jag såg bilen. Vill säljaren verkligen sälja så kommer det en annons. Kan nu meddela att jag synat 02:an jag berättade om. Går som satan. Nya däck dessutom. Men det finns märken på några fälgar som behöver fixas. Sen fattar jag inte hur lätt det blir mycket små stenskott på vissa bmw. Många av de helt nya bruks Bmw jag jämfört med nya Audi har haft mycket mer stenskott. Har ni någon teori kring varför?
HD
1.579
HD91
E61 523i touring
E61 530d touring
Jag skulle definitivt behållit komfortstolarna även om det inte känns sportigt. Sällsynt tillbehör (kod 456 i listan): Länk

Man vill ju att bilen ska vara helt original om man betalar så mycket. Åtminstone vill jag det. Vet vilken bil det är och den har gått lite, men finns flera M5 E39 i Sverige som rullat 3xxx mil så den är inte totalt unik. 5xxx är inte helt ovanligt faktiskt. 12xxx-13xxx mil är i princip genomsnittlig mätarställning för en M5 E39 i Sverige (jag har kollat alla mätarställningarna som var tillgängliga via sbp) så inget man skulle betala något extra för när det gäller själva körsträckan (sedan kan förstås skick och historik väga upp).
160tkr kändes rimligt. Tror det är svårt att få närmare 200tkr för någon av de M5 E39 som just nu finns i Sverige. Den svensksålda röda 03an med 4800 mil låg ute för 205tkr och blev inte såld. Den sätter marknaden menar jag (om den var i sånt skick som påstods i annonsen) eftersom den hade allt: sista årsmodellen, mkt låga mil, sällsynt färg, svensksåld. Möjligtvis att någon av 3000-milarna (2 eller 3st) kan spräcka 200tkr-gränsen.

Vintersaga, du köpte alltså den i Lidköping som var ute för 215 och sedan 195k? Riktigt fint med schwarz 2!

Om du söker en riktigt unik bil Pitkänen så kan vi ju höras vid och kolla genom det som finns om du kanske vill ta kontakt med någon ägare och höra om deras bil är till salu.

M5 E39 i Sverige Länk
Vi må tycka olika men här är ett exemplar vars utseende jag tror förenar oss alla.

Länk

Mvh Philip
Philip, fin bil. Men är inte 320000kr lite väl mycket?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.