AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
18.500

M5 e39 -00 Unik. Betalar jag för mycket?

Sida 3 av 6
Ingen dum ide! :-)
Gino. Tanken är att hitta en e39 m5 innan de rostar bort helt. Kommer bara köra den enstaka tillfällen. E60 kommer nog införskaffas till sommaren om allt går som det ska. Det är mycket lättare att hitta en sådan i fint skick. Ska sälja en av bruksbilarna tänkte jag.
Visa användare
864
Impnaz
BMW M135i -13
BMW M5 E39 -99
BMWCS #7520
Jag håller med GINOs senaste inlägg. Oavsett skick så är det gamla bilar och saker kan gå sönder, och då kostar det generellt en hel del. Eller så hittar man lite detaljer som man bara måste fixa/förbättra. Det finns alltid nåt :)

Däremot skulle jag hellre ta en M5 E39 i toppskick för 200k än den billigaste M5 E60....
GI
2.196
GINO
På jakt efter en ny pärla.
Pitkänen:

Jag förstår dig och du gör helt rätt att skynda på ditt letande då det blir svårare och svårare att hitta en av dem finaste bilarna genom tiderna BMW en gång har tillverkat, nämligen M5 E39 :)
Annars kan du få vänta tills Impnaz skall sälja sin för den bilen är ett prakt exemplar på hur en M5 skall se ut! :)

Impnaz:

"Däremot skulle jag hellre ta en M5 E39 i toppskick för 200k än den billigaste M5 E60...."

Skulle du? Finns väl någon gräns hos dig också vad man skulle betala för en E39:a eller? :)

BMW M-POWER
Pit: Bjöd du 160" o han tackade nej? Isf ha liiiite is i magen, det är ett mycket bra bud. Låt honom svettas i någon månad eller så, har han verkligen bestämt sig för att släppa taget om bilen så kommer han acceptera budet är min gissning, det är inga lättsålda bilar...Men det kan ju oxå tänkas som sagt att han egentligen inte vill säga utan kollar mer om det finns nån som är "tokig nog" att betala begärt pris, isf kommer han gissningsvis få behålla bilen. O som det redan sagts, en bil (begagnad utan garantier!) är alltid en chansning, oavsett miltal. Man kan köpa en 5000-milaer o åka på massor me tråkiga reparationer med en gång, likväl som man kan köpa en bruksig 20000 milare som bara går o går utan minsta lilla problem...
Visa användare
864
Impnaz
BMW M135i -13
BMW M5 E39 -99
BMWCS #7520
GINO: Nja tänkte mer principen att jag hellre har en E39 i toppskick än en sunkig E60.
Sen får jag väl erkänna att min pärla nosar på 200 strecket allt som allt... :)
GI
2.196
GINO
:)

BMW M-POWER
Jag talade om för säljaren att jag ger 160. När vi pratade första gången ville han ha 170. Idag ville han ha 185 efter att ha pratat med Bmw experter? Hursomhelst går jag vidare nu. Det va inget skambud jag la så jag antar att han ej vill sälja egentligen.
Visa användare
1.998
mistafrizz
Tesla Model S 85

VW Golf cab - 12
Tror nog att säljaren läst tråden.. Och chansar på att någon här som "värderat" den skall nappa..
GI
2.196
GINO
mistafrizz:

Ingen dum tanke faktiskt :) o andra sidan har han sin polare här ju som kan briefa honom :)

BMW M-POWER
Visa användare
864
Impnaz
BMW M135i -13
BMW M5 E39 -99
BMWCS #7520
mistafrizz: Så kan det nog vara. Men det är ju inte så konstigt eg. Har man en bil man inte behöver/vill sälja så kan man ju värdera den efter eget tycke.
Jag visste redan innan jag startade tråden att han är aktiv på forumet. Jag har inget att dölja och har varit rak och ärlig hela vägen. Siktar nog in mig på den lågmilade 02an för 161000 kr. Känner han som äger den så det blir inga dolda fel iallafall.
GI
2.196
GINO
Pitkänen:

Gör det som känns bäst för dig och din plånbok så sover du gott om nätterna utan magont :)

BMW M-POWER
Magont vill man inte ha! Pengar kommer och går men det är en principsak att ej betala mer än vad jag anser vara skäligt. Har dock full respekt för att säljaren inte delar min åsikt kring priset.
GI
2.196
GINO
Visst är det så, helt rätt inställning.

BMW M-POWER
Visa användare
864
Impnaz
BMW M135i -13
BMW M5 E39 -99
BMWCS #7520
Pitkänen: Klart ett ärligt bud. Men vill han inte så vill han inte.
Men en lågmilad i bra bruksskick 02a är inte fel, speciellt inte om du känner säljaren och har lite koll på bilen och historiken.
Oavsett, som sagts tidigare i tråden så rekommenderas att ha en reservbudget på iaf 10k ifall att...
vintersaga
Jag gav mer än 160 för min svensksålda som gått drygt 5000 mil. Den har all historik och är sjukt fin. Köpte för ca 2 månader sedan.
Vintersaga. Visst gav du 167 om jag minns rätt? Det är väl okej.
Visa användare
442
PWtec
BMW Z4 sDrive 35i
Porsche Panamera GTS -16

Piktänen

Det är sportstolar i min:) Kostar under 160.
Länk
PWtec. Din bil verkar mycket fin och välskött den med. Har sneglat på den. Men jag har 50 mil att åka samtidigt som jag tycker bilen är för högt prissatt. Hoppas du inte tar illa upp men om den är i det skicket du beskriver så skulle jag ge 120-125kkr. Samtidigt så vet man aldrig vad en bil är värd förrens man sett den live.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.