|
Sida 2 av 6
|
|
|---|---|
fredde 7 |
pitkänen: om bilen är så fin som du säger är 160000kr ett kanonpris, stolarna är sjukt sköna och hör enligt mig hemma i en M5. Tror stolarna snarare höjer än sänker värdet ur samlarperspektiv....Slå till!!! |
|
Här är utrustningslistan på bilen i fråga: Colour LE-MANS-BLAU METALLIC (381) Upholstery WALK NAPPA/SCHWARZ (M1SW) Prod.date 2000-04-14 Code Description (interface) Description (EPC) S326A HECKSPOILER ENTFALL Deleted, rear spoiler S415A SONNENSCHUTZROLLO FUER HECKSCHEIBE Sun-blind, rear S438A EDELHOLZAUSFUEHRUNG Fine wood trim S441A RAUCHERPAKET Smoker package S455A AKTIVSITZ FUER FAHRER/BEIFAHRER Active seat for driver and passenger S456A KOMFORTSITZE ELEKTRISCH VERSTELLBAR Comfort seat with memory S465A DURCHLADESYSTEM Through-loading system S609A NAVIGATIONSSYSTEM PROFESSIONAL Navigation system Professional S672A CD WECHSLER 6-FACH CD changer for 6 CDs S677A HIFI SYSTEM PROFESSIONAL HiFi System Professional DSP S842A KALTLAND-AUSFUEHRUNG Cold-climate version S853A SPRACHVERSION ENGLISCH Language version English S863A SERVICE KONTAKT-FLYER EUROPA Retailer Directory Europe S885A SCHWEDISCH / BORDLITERATUR On-board vehicle literature Swedish S896A TAGFAHRLICHTSCHALTUNG Daytime driving light switch Code Description (interface) Description (EPC) S210A DYNAMISCHE STAB. CONTROL (DSC) Dynamic stability control S216A SERVOTRONIC HYDRO STEERING-SERVOTRONIC S261A SEITENAIRBAG FUER FONDPASSAGIERE Side airbags for rear passengers S302A ALARMANLAGE Alarm system S423A FUSSMATTEN IN VELOURS Floor mats, velours S430A INNEN-/AUSSENSPIEGEL AUT.ABBLENDEND Interior/outside mirror with auto dip S459A SITZVERSTELLUNG, ELEKTR.MIT MEMORY Seat adjuster, electric, with memory S473A ARMAUFLAGE VORN Armrest front S494A SITZHEIZUNG FUER FAHRER/BEIFAHRER Seat heating driver/passenger S500A SCHEINW.WASCHANL./INTENSIVREINIGUNG Headlight wipe/wash/Intensive cleaning S520A NEBELSCHEINWERFER Fog lights S522A XENON-LICHT Xenon Light S534A KLIMAAUTOMATIK Automatic air conditioning S548A KILOMETERTACHO Kilometer-calibrated speedometer S555A BORDCOMPUTER On-board computer V with remote control Code Description (interface) Description (EPC) S710A M LEDERLENKRAD M sports steering wheel, multifunction S785A WEISSE BLINKLEUCHTEN White direction indicator lights Code Description (interface) Description (EPC) S464A SKISACK Ski bag S602A BORDMONITOR MIT TV On-board monitor with TV S694A CD-WECHSLER VORBEREITUNG Provisions for BMW 6 CD changer S776A INDIVIDUAL DACHH. ALCANTARA ANTHR. Headliner in Alcantara anthracite Är även sprillans ny Hella orginal face-lift runt om monterad förra sommaren. Ang. stolarna så i bilen tycker jag de är väldigt sköna att både köra och åka i. (Jag har både kört och åkt bilen i fråga...) Gillar dessa bättre än orginalstolarna i e39 M5, en smaksak helt enkelt. Var nog inte billiga att beställa nya iaf. :) |
|
Karl-Hilding |
Ett kvalificerat struntsnack att bilen skulle vara sämre med komfortstolar!?? Köp den och du sitter riktigt bekvämt i 99.99% av den tid du kör och även dina passagerare. Du tänker väl inte köra banracing med den? Eller sätta varvrekord i rondeller`. Även en komfortstol har bra sidostöd som räcker länge plus allehanda inställningsmöjligheter. |
| Tack för alla svar men jag och säljaren ligger nog för långt ifrån varandra prismässigt. Bilen är jättefin och säljaren kan inte bli mer seriös så det känns surt att släppa taget. Men det måste kännas rätt för båda i en bilaffär och jag har satt en gräns för vad jag är villig att lägga. När han väl säljer den så hoppas jag den går till en vettig person som vet hur man vårdar dessa bilar. Tack för alla svar! | |
|
För min del så är det mer intressant med komfort- än med sportstolar. M5 eller inte, det är ingen banbil. Det är en salongsracer och då föredrar jag komfortstolar. Med det miltalet och den historiken så är det bara att slå till. Som jag har förstått det så kan det lätt bli 30-, 40-, 50-tusen i utgifter om bilen inte är "rätt" skött. |
|
| Pitkänen: Släpp inte tanken...Kanske för stort prisgap just nu, men kanske inte om en månad...Är du seriöst intresserad så meddela att ditt bud "kvarstår tills du köpt bil".... | |
|
Dawwe, Då får han nog vänta mer än en månad... |
|
| Dawwe. Visst kvarstår mitt bud. Nu har dock säljaren höjt priset till 185000kr. Det är uteslutet för min del. Har en svensksåld 02:a med 7000 mil på mätaren som jag får köpa för 161000kr. Den är dock i bruksskick men ändå välskött. Lutar mer åt att renovera den kanske. Tankar kring den affären?? | |
| Jonas: Det vet man aldrig... Har själv lämnat flera bud på samma sätt, fler än hälften accepterade mitt bud inom 5-6 veckor trots att det initialt hette "Helt omöjligt". Sen beror det givetvis på om han verkligen vill sälja eller inte...Å andra sidan tror jag att han kan få det han begär (typ 160"?) men det kommer dröja innan rätt köpare dyker upp. | |
| Dawwe. Killen annonserade inte utan det va jag som frågade om han ville sälja. Han har inget behov att sälja. Men men jag går vidare till nästa bil. | |
| Jag vet att bilen inte säljs för 160 tusen då det är en vän till mig som har den. | |
| Pitkänen: Att renovera en M5 kostar fläsk. Pengarna springer iväg snabbt. Ett "renoveringsobjekt", skall enligt mig, vara i absolut toppskick mekaniskt, o "lågt" prissatt. Rost får endast finnas i ytterst ringa omfattning.En seriös omlack in & utvändigt får man för ca 30" utan kvitto. I slutändan kommer ett "renoveringsobjekt" kosta minst lika mycket som ett "superfint" men med den skillnaden att renoveringsobjektet kommer verkligen vara i utomordentligt skick, där den "superfina" högst sannolik har något dörruppslag, stenskott osv, saker som jag brukar störa mig på. Personligen köpte jag en bil förra året, ett sk "renoveringsobjekt" som var/är i mekaniskt toppskick, numera i nyskick*haha*. Optisk var den oxå fin-fin utan rost, men det fanns lite repor/skav. Numera är den i princip "toppskick", även om jag inte plockat ihop den helt eftersom motivationen inte varit på topp, men allt är klart, är "bara" att sätta ihop den i... Kan säga så här: Jag köpte mitt objekt för X kr, har kostat på den lika mycket till, för den totala summan (dvs inköp + renovering) skulle jag kunnat köpa en nyare modell i riktigt bra skick, men eftersom jag känner mig själv så hade den fått göra en liknande resa oxå, så därför valde jag denna äldre modell, dessutom så är jag mer för att köpa en bil, o inte en rullande biograf*haha* | |
| Svårt att hitta fina M5 just nu. Verkar vara mest skräp på marknaden. | |
| Jonas: OK, då får man behålla den. Jag förstår säljaren, han behöver inte sälja, vill inte sälja egentligen mer än om han får det han vill ha. Slutsats :Lär förmodligen förbli osåld.Vet PRECIS hur det är :). | |
| Dawwe. Det som behövs är en fälgrenovering samt omlack av fronten pga stenskott. Bilen är annars riktigt schysst. Saknar dock navi. Får se hur det blir. | |
| Pit: Låter ju OK, runda slängar 15-20" så är du "hemma". Navi eller inte kan väl kvitta, det är en bil du köper väl:)? | |
|
En 10 år gammal navi är inte mycket att hänga i julgranen. Din iPhone är bättre på allt. ------- //Lövet |
|
| Lövet. Gillar utseendet på navin. Kommer aldrig använda den. :-) | |
|
Köp en på eBay och titta på i vardagsrummet ;) ------- //Lövet |
|
|
Pitkänen: Du har lagt ett mkt bra bud på den bilen och räkna alltid med att en bil kan strula när som helst. Kostnader på 20 000 - 30 000:- på en M5:a kan komma när som helst och ha alltid ett litet påslag på minst 20 000:- på inköpspriset för att inte beklaga sen. Ingen här kan garantera att den bilen inte kommer att strula inom närmaste tiden och då är det från din plånbok som kommer att bekosta det hela och jag tror inte någon här skulle agera Röda korset gentemot dig när dem tycker att begärd pris på bilen är rimligt. När man börjar närma sig 200 000:- strecket finns det M5 E60 som man kan börja kika på. BMW M-POWER |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.