|
Sida 1 av 6
|
|
|---|---|
| Har hittat en m5-00 som gått endast 5400 mil. Svensksåld med klockren historik. Beställdes med komfortstolar av första ägaren. Jag kan leva med stolarna då jag i första hand vill ha en bil som är väl omhändertagen. Utrustning kommer i andra hand, dock är den i övrigt väl utrustad. Hur ser ni på att bilen har komfortstolar istället för m5 sportstolar? Är jag helt ute och cyklar om jag betalar 160000 kr för bilen? Killen som säljer den är superseriös och jag vet att han tagit väl hand om bilen. Det är värt mycket i mina ögon. Tacksam för era åsikter. | |
|
Jag tycker priset verkar bra med den historiken. Skulle dock inte köpa en med komfortstolar..... |
|
|
Lågmilare med bra historik kommer alltid framstå som dyra i förhållande till halvsunkika exemplar. Men om du slår ut extrakostnaderna för reparation och underhåll av sunkbilarna så hamnar du säkert runt samma pengar under ägandeperioden. Komfortstolarna hör inte hemma i en M5 enligt mig men man kan väl kanske inte få allt. Eventuellt går de ju att byta till sportstolar (men spara originalen!) under tiden du har bilen. ------- //Lövet |
|
| Tack för svaret Kane. Fina m5.or växer tyvärr inte på träd. Är det fler som tycker jag ska försöka hitta ett annat exemplar med "rätt" stolar? Bilen är verkligen tokfin så det gör ont i hjärtat att eventuellt inte köpa den. Behöver era synpunkter nu! | |
|
Fina väldokumenterade M5or får man betala för och precis som skrivs tidigare så blir den säkert inget dyrare än ett "bruksskick ex" Tycker inte priset alls är avskräckande! BMW följer inte utvecklingen, BMW leder den. Mvh Jocke W BMW CS #01430 |
|
| Priset kan jag nog leva med. Inget har sparats in på när det gäller underhållet av bilen. Nu är det bara frågan om stolarna som kvarstår.Inte lätt detta! Hittils har ingen jag talat med tyckt det är okej med komfortstolarna dock. | |
|
Komfortstolar i en M5 känns bara helt fel men trivs du med det så är det bara att slå till. Kan kanske bli tufft den dag du skall sälja bilen men WTF, den dagen den sorgen. BMW M-POWER |
|
| GINA. Trivas lär jag väl göra men jag är orolig att det alltid kommer ligga och gnaga i bakhuvet oavsett hur fin bilen är....Kommer troligtvis bli svårsålt även i framtiden. | |
| Förlåt. GINO ska det självklart stå! | |
|
Ja, det där kommer att gnaga dig tills du blir galen eller byter stolar. Svårt det där... BMW M-POWER |
|
|
Om allt är superrätt och bara stolarna som "spökar" så har jag nog slagit till o bytt stolarna sedan.. BMW följer inte utvecklingen, BMW leder den. Mvh Jocke W BMW CS #01430 |
|
|
Så här ser stolarna ut. Hoppas det hjälper dig i beslutsfattandet. M5 stolarna. De är mer skålade och lite mer "rundade". Du ser det allra enklast på nackstöden: Länk Länk Så här ser komfortstolarna ut. Det syns enklast på att baksidan i plast är tvådelad där ovandelen vid skuldrorna går att justera framåt och bakåt. Länk |
|
![]() 2.682 M3 E46 - Phoenixgelb
X5 E53 - Granitsilver X5 E70 - Space Grey 325 E46 - Alpenweiss (03 optik). 318 E90 - Alpenweiss |
Sedan tror inte jag att "alla" reparationer man gör på en bil är milberoende utan åldersberoende. Tag mina dörrhandtag i X5an alla 4 gick sönder i princip samtidigt trots att förardörr har använts bet. mer är passagerardörr som i sin tur har använts mer är bakdörrar. Gummi, plast och metall åldras så för mig är inte miltalet så särskilt viktigt så länge bilen är skött. En -00 är alltid en -00 och med komfortstolar så tycker jag att 160 kkr är way to much. "I used to jog but the icecubes kept falling out of my glas." BMW CS #05375 |
| Tack för bilderna crli9194. Allt är klockrent med bilen så jag kommer nog försöka köpa den om nu inte säljaren hunnit ångra sig :-). Troligtvis kommer det ta en stund innan jag hittar ett liknande exemplar. Jag får försöka leva med stolarna. Bilen kommer rulla som fjärdebil så det blir bara 3-500 mil per år så jag kanske kan stå ut! Snacka om I-landsproblem! | |
| Kävlingepågen. Vad tycker du är rimligt att betala? Jag har satt 160k som min gräns. Jag vet att säljaren hoppas på 170k men så mycket hade jag ej tänkt betala. | |
| Hade jag varit i din sits så hade jag köpt! Sportstolar kan du som Anders sa montera sen efter du köpt pärlan! Tycker lätt de är värt att skippa stolarna för att få en så pass lågmilad m5 e39! Du kanske tycker stolarna är skön att du inte ens byter dom sen:) | |
|
Jag hade också slagit till, om den är så fin och med klockren historik. Jag är en av dom som lagt ner en hel del på min M5a, både i inköp och underhåll och för mig är det värt det alla dar i veckan! Tror dessutom inte du kommer bli helt missnöjd med stolarna heller när du väl "suttit in" dom. |
|
|
Vilken färg är det på inredningen i bilen du tänkt köpa? Är den just blå kanske detta kan vara något att komplettera med Länk |
|
| Ja då återstår väl bara att komma överens med säljaren om prislappen. Har haft ett sjukt flyt då jag av en slump såg bilen när jag va på stan. Tog regnumret och skickade sms till ägaren om han var intresserad av att sälja. Blev riktigt förvånad när han sa att jag kunde få kolla på bilen. Riktigt roligt! | |
| Linol. Det är svart skinn, utökat. | |
| Är det en icke facelift så hade jag nog letat vidare. Fast det kanske det inte är, kommer inte ihåg när dom började med den. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.