AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.302

Vanos rassel M52

Se
3
Securianen
Bmw 320i -95, Jeep GC, Peugeot 406 3.0 ST Sport, Renault Clio 1,8 F16, Willys CJ3B
Har nyligen börjat höra oljud från VANOS blir lite orolig över hur allvarligt det kan bli om man väntar för länge med reparation. Är det någon som kan ge lite feedback på detta. Låter inte så att man hör det inne i kupen men när man öppnar huven så hörs det och speciellt vid en början av ca: 2000 rpm för att låta mindre och mindre ju mer man varvar. Har sett lite bilder på Youtube om detta och ser väl inte så väldigt svårt ut att byta men frågan är igen vad händer om man inte gör det i tid?
Motorn är med enkel VANOS.

Själv är bästa dräng.
På min ena E36:a så var det ljud från Vanos. Tog den till Bmw och de tittade och lyssnade på den. De sa det var inga problem att köra vidare med den och eftersom det skulle kosta 5500:- att få problemet fixat, så valde jag att skita i det.

Bilen kördes c:a 5-5500 mil till i min ägo efter det och fungerar fortfarande.
Se
3
Securianen
Bmw 320i -95, Jeep GC, Peugeot 406 3.0 ST Sport, Renault Clio 1,8 F16, Willys CJ3B
Clintan66 hur långt hade din E36a gått? Min mätarställning är ca: 16500mil. Kan det hjälpa med en så enkel grej som motorrens och sedan ny olja?
Då hade den gått c:a 30000 mil. Det var något som behövde bytas som var slitet förklarade de för mig. Sålde bilen sedan 36000 mil.

Kändes inte som lönt att lägga de pengarna på den vid det tillfället.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.