AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
431

Vill fixa Sportluftfilter till 520i 86 E28

Jag undrar var man kan få ta på sportluftfilter till E28 520i -86.Vad kostar dom och hur många extra hästar får man om man sätter dit den?
Är det lätt att montera på den?
Ba
38
Bamse
M535i-86
Luftilter , separat filter eller insatsfilter till Org luftbox ? . Jag vill nog påstå att om du använder dig av ett sk filter KIT så kan din effekt bli mindre , det är inte alltid så bra att montera dessa då din motor får varmluft istället för kall luft . Många sätter ju dit dessa filter enbart för ljudets skull tyvärr . Mitt råd är att om du inte har tänkt o skärma av ordentligt för filtret så köp ett KN insatsfilter istället . Effekten hmm ja svårt att bedömma , den är inte stor iallfall , o om den ger några xtra pållar ja då är det inget du märker när du kör . Detta är ju min högst personliga åsikt .

M535i
Ba
38
Bamse
M535i-86
Missade en sak , svårt att montera . Hmm inte alls ...

M535i
Svar till Bamse:
Då tänkte jag nog på en separat luftfilter som ser ut som en strut som sitter ihop med en box...
Jag brukar se såna på feta turbobilar som kommer till streetrace på onsdagar i Jordbro..
Jag har hör att dom ger typ +10 hästar....
markus00
10+ hästar kan du glömma med ett koniskt sportluftfilter. Om du leder kall luft till filtret och skärmar av den varma så skulle jag gissa på att du kan få max 3-5 extra hästar så det är inte lönt för effektens skull men ljudet blir så mycket goare det kan jag lova...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.