|
|
|
|---|---|
|
Jag har haft obefintlig handbroms och anliggande broms på ena sidan på A2:an och rev isär eländet igår för att se vad jag behövde byta. Handbromsarmarna var helt fastrostade och på ena sidan hade backen halkat av hjulcylindern. Backarna var inte så slitna men jag köpte nya pga handbromsarmarna. Nu har jag fått ihop allt och färdbroms tar bra utan anliggning. Handbromsen får jag dock inte fason på trots vajerjustering.....tar knappt alls. Trummorna hade en rätt rejäl kant och jag börjar misstänka att handbromsen inte når ut tillräckligt pga slitna trummor, kan det stämma? Bilen har gått 33000 mil | |
|
Det kan mycket väl hända Sätt på trumman bak och fram och snurra den samtidigt som du kör av kanten med vinkelslip Trumbromsar kan vara riktigt jä... att få rätt på Ha deT |
|
|
Tack! Jag testar med att byta trummorna, Snubblade över www.vwspares.co.uk som har nya för drygt 200:- styck! Jag beställde lite annat som behövs fixas, bl.a. kamremsats och vattenpump, allt hamnade totalt på 40% av vad Autoexperten tar, frakten inräknad. Återkommer med ev. rekommendation när grejerna kommit :) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.