|
|
|
|---|---|
|
Hej Försöker få till en aux-ingång på min E46:a men skulle behöva lite hjälp. Har läst olika trådar här och på andra utländska forum men får ändå inte till det. Syftet är att få till en 3,5mm kabel att koppla in iphone etc på. Har en E46 -03, (320 touring) med Business CD tillverkad i början av 2003. Enligt BMW spec ska bilen vara förberedd för CD-växlare och har dom 10 CD-växlar stiften och dom 10 Sound system stiften på baksidan. (Utrustning SA 661 + 650) Har kapat en 3,5mm kabel och kopplat in kablarna på stift 8 och 9 för ljudet och på stift 4 för jorden i Sound system enheten. Borde inte detta funka eller behöver man göra ngn mjukvaruuppgradering/justering av själva radion eller är det ngt annat jag missat? Tacksam för svar. Mvh Petter | |
|
jag har läst att man kan behöva ett motstånd. försökte göre en sådan kabel en gång men lyckades ej! checka denna tråden så står nog allt du behöver! Länk |
|
|
Tack men får trots allt inte till det. Ngn annan som vet. Var kan man läsa om det där motståndet och vad skulle det fylla för funktion? Har fått fram att SW är 51 på min stereo och enligt ovanstående forum ska man ha SW 43 eller högre vilket skulle betyda att det borde funka..... Suck..... |
|
|
Tänkte att jag skulle avsluta tråden själv då jag till slut fått ordning på det. Två st plastkondensatorer och ett motstånd på kabeln gjorde susen. AUX aktiverades och allt funkar som det ska! Länk //Petter |
|
| Petter, aktiverades AUX automatiskt när du hade installerat motstånd samt konding? | |
| Är också tacksam för svar på ovanstående fråga. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.