AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
5.255

BMW M5 E60 liten varning/observering Bilia

Jag var och tittade på BMW M5 E60 Ljusbrun på Bilia Kungsängen i fredags.
Tänkte att det kan vara bra att förmedla min upplevelse för era andra som är ute efter M5 E60.
Se det mer som en observation än varning, men kan vara bra att veta.

Länk

Följande hittade jag att anmärka på

1. Boken som var felfri över telefon och fullstämplade saknade stämplar och service på mellan 2000 mil och 7500 mil. Säljaren försökte vifta bort det med att "Det är säkert samma firma som har gjort det, vi tog in denna speciellt för att den var så fin." Ehm nej, ni tog in den för att det var inbyte... Och vad nu det har med saken att göra...
Boken är tryckt 2006 men stämplar 2005. Finns inget intyg eller papper alls från BMW om detta. Finns ett vanligt kvitto om oljebyte från en verkstad, men varför det inte är stämplat är oklart.
2. Bakspoiler är repad och ser ut som att vara omlackad med.
3. Cigaretthållaren trasig
4. Motorhuv är lite blästrad med stenskott. Dock inte framspoiler så omlack där med?
5. Tyckte motorn tickade lite konstigt. Eller tjao, den tickade väldigt mycket.
6. Inget tryck i maskinen, visst gick den bra men inte alls som de andra 4-5 M5or jag har prövat senaste veckorna.
7. Fick massa konstiga varningsrutor om att DSC var avslaget på M-läget. Det slog jag av på de andra med men då blinkade inte headupen som en tok? Kan vara inställning i i-driven?

Säljaren körde varenda säljknep han kunde vilket gjorde mig irriterad.
Nonchalant, tog emot samtal under besöket där han även sa "ja det är en kille som håller på och kollar på bmwn du ska komma och titta på senare idag".
På alla frågor så viftade han bara bort och körde klassiska försäljningsknep.
Berättade om att det var JÄTTEMÅNGA som hade ringt på denna och många hade kollat på den. Att det är 3 st som kommer om ngn dag och ska prova. Flera som hade porschar osv... och försökte stressa på mig.
GI
2.196
GINO
På jakt efter en ny pärla.
Klasssiska säljar knep för en risig kärra, fattar inte om nu allt det du skriver stämmer hur man kan missköta en sådan här bil.
Finns väl sämre bilar som man kan göra lik av.

Har tyvärr samma erfarenhet från flertal Bmw´n som jag har kikat på under senare år, misskötta service intervaller, inga stämplar, vanvårdade, rostiga etc etc,då snackar vi ingen E36 utan M5 E39/E60, E65 745/750 samt X-serien E53.

Finns väl sämre bilar att förstöra än dessa? men folk är så lata och nonchalanta så det förvånar mig inte ett dugg av det du har upplevt angående M5:an på Bilia.

BMW M-POWER
Pi
24
Pioneer74
BMW 530i Sedan 2005
BMW 325i Sedan 1992
Oj då. Den där har jag varit lite intresserad av men har inte tittat på den ännu.

Tack för upplysningarna mryellow.
Kr
170
Krigge
M5 2007
Kanonbra information, en vän är på jakt efter en M5:a och denna var på tapeten. Även den med 21" Hartge fälgarna som du tittat på var han lite sugen på men den verkar va såld nu. Lycka till i jakten!
HD
1.579
HD91
E61 523i touring
E61 530d touring
En bekant tittade på denna när den stod till salu hos Helmia Bil (Volvo) i Sunne. Han var inte imponerad. Fälgarna som satt på den då (kanske även nu) var i buskigt skick och hela utsidan andades att bilen var hårt brukad. Lacken var riktigt dålig i förhållande till miltalet. Den stod hos Helmia väldigt länge men nu under sommaren krängde dom iväg den på kredit till någon på Hammarö, som dock gjorde sig av med den illa kvickt verkar det som.

M5 E39 i Sverige Länk
Halvt OT, men är det någon som vet vad som hände med den baltikum-lagade M3 E93 Cab som en Bilia-handlare råkade byta in och sedan försökte sälja? Det var inte många rätt där vill jag minnas och de sålde den minst en gång men tvingades ta tillbaka den. Minns tyvärr inte regnummer men det finns en tråd sedan tidigare här på AP med mer info.
vill minnas att jag tidigare i år hörde att den stod kvar på Bilia i Uppsala, antar det var den vita du menar?

/Anders
finns under tråden ihoplappad M3 cab, TBE520, står ännu regad på Bilia...

/Anders
Hej mryellow! Tråkigt att höra. Vi skulle gärna vilja komma i kontakt med dig
för att höra mer om vad som hänt, därför skulle vi uppskatta om du kunde
skicka dina kontaktuppgifter till bilianu@bilia.se så hör vi av oss till dig.

Vänligen Bilia.
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Bilia,

Var det inte ganska tydligt hur mryellow upplevde besöket och skicket på bilen?

Tips annars är ju att det går att skicka powerpost, pm till användare på den här sajten om man vill något :)

Är ni på Bilia av en annan åsikt vad gäller bilen skick så är det just det som tråden handlar om och är intressant, så låt höra.
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Samma inlägg, utan vidare uppföljning, har postats även på Volvoforumet. Gissningsvis vill man hålla all diskussion off-line.

-------
//Lövet
Visa användare
3.489
Narvselius
Alfa o BMW
Mycket intressant tråd. Nu har bilen i annonsen komplett ifylld servicebok;

"Inkörningskontroll 289mil Kneippbadens bil, Service 2630mil, Autoparter Växsjö, Service 4778mil Autowåx, Tändstift+Allmän kontroll 6103mil Autowåx, Service 7277mil Autowåx, Service 9090mil"

----
BMW CS #6212
Sn
80
Snorken
335iA E90 M-sport -07
Köpte min bil där också för ett par år sedan och hade massa problem med serviceboken, tillslut fick jag fixa den själv med hjälp av BMW handlaren som sålt bilen första gången...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.