|
|
|
|---|---|
| Jag har ingen diskant eller mellaregister i höger framdörr. Ibland när man kör över ett kraftigt gupp så kommer det igång en stund. Alltså någon form av glapp. Jag tänkte börja med att felsöka 16:9 enheten men vet inte hur jag ska få ur den på enklaste sätt. | |
|
Vid 16:9 enheten lär du inte hitta något nyttigt..... Du har förstärkare och radiomodul längst bak i bilen. Förstärkaren i vänster bakskärm. |
|
| Ok tack ska prova att "lufta" alla anslutningar där. | |
| Nä hjälpte ej. Men du har rätt Kane, lågnivå finns ju till steget bevisligen så att ta ur själva stereon är ju meningslöst. Nästa steg får bli att kolla i dörren. | |
|
Har plockat av dörrsidan och kontrollerat att allt sitter i. Lödde även om kortet som man ansluter diskan och mellanregister till. Ingen förbättring. Hur går jag vidare? |
|
|
Du mäter upp kablarna som går genom dörren och stolpen. Då vet du om du har avbrott där vilket du troligtvis har. ///BMW - Was sonst! |
|
| Har mätt från dörren och inne på bilsidan, inga avbrott...frågan är var nästa skarv sitter.. | |
| Jag tror inte det är någon mer skarv. | |
| Monterade ur steget öppnade det och lödde om ett par suspekta lödningar. Inget skillnad tyvärr. Ska försöka mäta ända från steget till dörren måste bara förlänga mätinstrumentsladden... | |
| Har nu mätt allt från dörr och ända bak och jag har inga som helst brott på kablaget. Återstår alltså själva slutsteget. Ska ta ut det och kolla igenom men troligtvis slutar det med att jag måste byta det. Var kan man få tag i ett sånt begagnat tro? | |
| ebay.de | |
| Hittar både av fabrikaten Lear och Philips. Jag har Lear nu men funkar det med Philips förstärkaren? | |
| Skall funka med båda. | |
| Ok som det verkar är Philips varianten äldre. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.