|
|
|
|---|---|
| Jag har en e39 525 -01. Ibland när jag startar bilen så tänds ABS,parkeringsbroms och antisladd lampan, samt hastighetsmätaren, ekonomimätaren och milräknaren slutar att fungera. Problemet försvinner efter några försök att starta om bilen, sedan återkommer det med jämna mellanrum. Jag har testat att koppla bort batteriet för "nolla" systemet, fungerar dock inte. Någon som vet vad problemet kan vara? | |
| Läs av felkoder. En gissning är att ABS-sensor eller modul är knas. | |
|
Antingen ABS givare eller triggerpunkt på hjullager eller abs styrenhet. Läs ur felkoder - mät upp givare och laga därefter det som är boven i dramat. |
|
| Jäkla Lus - du slog mig :) | |
| Ska göra det till veckan. Tycker det är skumt eftersom att lampona inte lyser konstant. Hade det varit trasigt så borde det lysa konstant tycker jag, nu känns det mer som ett glapp någonstans. | |
|
Precis så är det ofta med "elfel" fungerar intermittent eller vad man nu kallar det. Hade ett abs-givare problem på min e39. Efter ett tag blev det väldigt tydligt, det fungerade när det varit torrt väglag ett tag men så fort det blev blött och fuktigt tändes varningslampan. Bytte givare, HF i mitt fall, sedan var det lugn o ro. |
|
| Felet hittat och fixat. Trasig pulsgivare vänster bak. Lindrigt fel! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.