AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilvård
5.452

WaxDog har blivit med BMW

Wa
8
WaxDog
318d -10
Så då har även jag tagit mitt förnuft till fånga och skaffat en BMW och med det följer ju ett medlemskap på autopower....givetvis.

Mina närmast sörjande vet kanske att jag har ett närmast sjukt intresse för bilvård och driver även har en liten bilvårdsfirma. Så jag kanske kan svara på era frågor om bilvård, utan att göra reklam hit och dit. :)

Lu
4.913
Lus
520d F11 -11
335i E93 -08
Grattis till bilen!
Wa
8
WaxDog
318d -10
Tackar tackar, det blev en 318d från 2010 som såldes med vinterdäcken på :)
Men fint skick på den förutom några stenskott i fronten som ska fixas.
Färgen är gråmet....tror det är den mellersta gråa varianten vad den nu heter.
To
1.022
Tom i norr
520d-EDE 2012
Lycka till med bilen! Jag har en fråga om bilvård. Om man kör i en manuell tvätt så kan man välja renat vatten i slutet. Innebär det att man slipper sämskinn?
Wa
8
WaxDog
318d -10
Jag är osäker på vad som exakt menas med renat vatten men misstänker att det är mindre kalk och andra metaller i vattnet som lämnar fläckar efter sig. Hur dom får det renat i tvätthallen är dock en bra fråga...
Själv torkar jag alltid bilen och då inte med sämskskinn utan med en mikrofiber-torkduk. Det finns speciella sådana och de är effektivare än sämskskinn.
To
1.022
Tom i norr
520d-EDE 2012
Var köper man en mikrofiber-torkduk?
Här?: Länk

/Magnus, BMW CS # 07317

Mina bilar: Länk
Ma
3.050
Masten
Z3 2.8 American Edition -99
MX-30 Sky -22
Touran 1.4 TSI R-Line DSG -18
Den där är lite väl liten, bättre då med denna; Länk

/Masten
Hahahaha!!! :-D

/Magnus, BMW CS # 07317

Mina bilar: Länk
Si
3.020
Sim
F11 530dA
i3
Jag använder också mikrofiber-torkduk (våfflad) men tycker inte alltid min bil blir lika fin som när jag använde sämsskinn innan. Det är speciellt på rutorna jag kan se lite vattenstreck samt märken ? Duken sköljs efter varje tvätt och hänger sedan och torkar.

Vad gör jag fel ?
Wa
8
WaxDog
318d -10
Du gör nog inga fel men har själv märkt att dom våfflade inte är riktigt lika effektiva som de dukar där fibrerna står upp. Tycker våfflorna tar lite mindre vatten men iofs är de inte så jobbigt att vrida ur dom.
Springer du på en handduk med fibrerna uppåt så kanske du kan testa en sådan.
Bi
19
Birdie
318d -11
Hej Waxdog och välkommen !

Du skriver att du ska fixa några stenskott. Kanske finns bra anvisningar sedan tidigare här på forumet, men vad har du för tips? Tycker inte alltid att resultatet blir så bra, även om man använder tandpetare.

Birdie
Wa
8
WaxDog
318d -10
På min förra bil (Honda) körde jag med Chipex och kommer även beställa ett kit till beemern. Finns ju Dr.Colorship också men dom håller väl till i USA så frakten borde bli högre. Men deras kit ger snygga lagningar så ett sånt ska vi ha :)
Ra
164
RaiderViking
z4 sDrive 35is
Skönt att se att du blivit förnuftig och skaffat en riktig bil WaxDog... :) Välkommen till forumet ;)
Fr
258
Fredde71
F31 320d M Touring -13 Min första nya bil! Byggd Juli 2013.
E46 M3 SMG -03

Honda NX650 Dominator -88
Husaberg FE400 -97

BMW CS#7985
BMW SC#997
Har testat Dr. Colourchip.
Funkar klockrent och inkl frakt tror jag kostnaden hamnade något billigare än vad som står på Chipex hemsida inkl frakten!
Jag beställde två paket och sålde precis ett Carbonsvart här på Autopower. Fick det "över" efter att jag istället lackade om frontspoilern!

Kul att du hittat till rätt bilmärke WaxDog! Har köpt grejer av dig redan faktiskt. Bra priser och snabb leverans. Rekomenderas!

"Det är viktigt att lära sig av andras misstag!
Man hinner inte göra alla själv..."
Wa
8
WaxDog
318d -10
Kul Fredde, jo det känns bra med Beemer...kommer ju från ett par Alfor och senast Honda så det är lite mer uppstyrt nu kan vi väl säga.
Kul att du hittat till rätt webbutik kan man väl kontra med :)

Kollade Dr.Colorchip, ett standardkit och fick det till 99,60 dollars...torde vara lite billigare hos Chipex väl? Speciellt med den rabattkod som cirkulerar...sale eller något?
Wa
8
WaxDog
318d -10
Hur gör ni med bilder här inne, kan man länka in bilder så dom syns i själva forumdelen eller ska man länka till något galleri?
Visa användare
929
melzen
118D E81 -10
Mercedes 250 CGI -10

Z4 Coupe -07 (såld)
530D E61 -05 (såld)
SAAB 2.0t Vector/Aero -03 (såld)
Bilder direkt i forumet funkar inte.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.