|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Nu har jag jagat E61 sedan maj månad, fortfarande utan lycka. Missat ett par stycken som hunnit säljas till snabbare spekulanter men annars är det dött. Kanske jag som är för kräsen? Jag söker en fin svensksåld E61 530/535 diesel med: * Komfortsäten * Bra stereo (677 el. 752) * M-paket * Motorvärmare * Navi professional Får gärna ha/bonus: * 4WD * Head-up * Panoramatak * Dieselvärmare Pris: 250-280' Någon här som sitter och klämmer på ett objekt och snart ska sälja? Tips mottages tacksamt. På väg från Saab till BMW | |
|
EDIT: Automat ska den ha också, förstås. På väg från Saab till BMW |
|
|
E60/61 har ett helt annat prisläge i Tyskland, du kan inte tänka dig att hämta där. Plus att du finner ett mycket större utbud så att du finner just den bil du vill ha. |
|
| Om du har en så pass bra budget så skippa hämta en import! | |
|
Att importera själv är inte ett alternativ. Tittar också primärt efter svensksålda exemplar efter att redan på dessa 3 månader ha hittat 2-3 bilar som ser fina ut på Blocket men vid en liten granskning visat sig vara både backade och krockade. Något som jag på riktigt inte trodde existerade på så nya bilar. Är naturligtvis medveten om att det finns gott om ärliga och fina importbilar och avfärdar dem inte helt, men känner mig försiktigt skeptisk så fort det handlar om import. På väg från Saab till BMW |
|
| Hur många mil får den ha rullat, din tilltänkta bil ? | |
|
Helst inte mer än 10000 mil. På väg från Saab till BMW |
|
|
typ: Länk! |
|
|
Okej. Då kvalar inte min på 14562 (Efter nattens 100 mil Boden > Sthlm) in! Lycka till med ditt letande. Jag gjorde det samma i oktober förra året. Slutade med att jag flög ned till München och hämtade en på en Auktoriserad BMW handlare. Det går att hitta Svensksålda, tyvärr får man oftast kompromissa med utrustningen på dessa. I södra Tyskland är det lätt att hitta "fullsmetade" ... Som min ;-) Hälsningar |
|
|
Sitter i liknande situation som trådskaparen, har letat 530D/535D sen i våras utan att hittat en med rätt färgkombination och utrustning. Jag kan dock tänka mig en med lite mer mil om den istället har lite mer lullull. Någon här på forumet som känner till någon bil till salu som inte finns på blocket eller bytbil? |
|
| Köp en 335d : ) | |
|
...en bil hos en auktoriserad BMW-handlar i södra Tyskland brukar dessutom oftast innebära att bilen är i mycket bra skick. ---- BMW CS #6212 |
|
|
Instämmer helt. Du får även bättre support i Tyskland än i Sverige. Hämtade precis en BMW 525D -08 med en del godis. Kommer garanterat att göra det igen. Lycka till. //Jimjam |
|
| Någon som har länk till någon utav dessa bra handlare i södra Tyskland. | |
|
Finns sökbar databas på bmw.de - Länk //Eppa |
|
|
KrilleGTI: Sök på mobile.de och sålla själv bort vimpelhandlarna, vill du vara extra säker välj en bil hos BMW handlare. Mobile: www.mobile.de BMW Tyskland: Länk |
|
|
Eppa var snabbare :) |
|
|
@ Krille Min är eventuellt till salu. Finns inte på annons. Byggd 2008-04 så LCI. Utrustningslistan omfattar det mesta. Hör av dig om det låter intressant. |
|
|
Hämtade också i Tyskland för två år sedan. Letade i sex månader innan jag hittade en med allt som jag begärde: HUD, Navi Pro, M-Sport, Panorama, Aktiv Styrning, Induvidual High End Audio, komfortstolar. Dessa går inte alls att hitta här i Danmark, där bilarna som säljs här nya har eftermonterat skinn samt navi business på sin höjd. Kolla på BMW.de. Hittade en del bilar när jag sökte för en kvart sen som matchar dina krav. Gå efter en som är producerat efter 09/2008, så får du nya navigationen som är ljusår bättre än Navi Pro'n innan. :) |
|
|
Ursäkta om jag snor tråden lite. Jagar själv en E61 och har sneglat lite på tyskimport. Verkar ju rätt okomplicerat numera. Är det någon som vet om tyska bilar är utrustad med Kaltlandpkt (842) och vad innefattar det konkret? //Eppa |
|
| Axxel: Kan du skicka mer information till mig om din bil. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.