AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
732

M3-E46 Spoiler till 328 E46 4-D Sedan?

Visa användare
232
griegertz
BMW 525 M touring-05
Hej!

Är det någon som vet om det fungerar att sätta på en M3 spoiler från en M3 E46 på en 328 E46-4D?
Vilka modifikationer måste man isåfall göra?
Den lilla plastbiten är fastsatt med dubbelhäftande så ditsättning är inget problem.

Har för mig att jag läst om detta tidigare men hittar inte tråden. Vet ej om bakluckorna är lika. På gasfjädrarna till luckan står den E46 M3 men det betyder väl inte att det behöver vara en speciell lucka.

Som kuriosa är iallafall att E36 M3 cab och coupe har lika bakluckor men limon (4D) har en annan modell. Men det hjälper ju inte dig just nu. Lite info om fastsättning fick du iallafall.
Visa användare
232
griegertz
BMW 525 M touring-05
CoolBlueM3Coupe:

Tack för svaret....glömde dock att berätta i min fråga att det är framspoilern...
Troligtvis passar den inte eftersom framskärmarna är bredare på M3. Köp istället BMW's "M aerodynamikpaket II" som liknar M3-fronten. Jag beställde det kitet som fabriksmonterat originaltillbehör men det går nog även att beställa separat för eftermontering.
20
1.534
2002tii
116d LCI M-Sport -16
325i -86
2002tii -72
Porsche 911 SC -80
Amazon Kombi -65
M3e46 frontspoiler passar inte på 4D det är andra luftstyrningar m.m
Visa användare
232
griegertz
BMW 525 M touring-05
Tak för svaren!

Henrik: har du någon bild på din bil så jag får se hur "M aerodynamikpaket II" ser ut?
griegertz,
Länk
Visa användare
232
griegertz
BMW 525 M touring-05
Henrik:

Fin bil du har!Snygg site också! Synd att mina pengar inte räckte till en 330... Paketet ser bra ut, skall kolla med BMW vad det kostar att eftermontera det.
Rieger har ju en M3 front som ser bra ut, skall kolla den också...Lite trött på den tama orginalfronten på 328:an.
Dom har exakt samma aerodynamik paket för 12300 på www.nfs.nu

kolla in det jävligt snyggt
Ho
1.314
Hosse
316i Touring -14 (norsk)
Z4iA 23 -09 (norsk)
Hej
Vill du inte ha orginal delar, så gå in på Länk. Där har Kercher en som är nästan exakt som M3 orginal. Köper du orginal BMW till din bil så ser den inte likadan ut. Den är plattare vid luftintaget. Jag beställde en sån, men blev så besviken att jag skickade tillbaka den.

Det var ett tips iallafall.

Mvh
Hosse
ma
168
master
Audi A3 2,0TQ
Hur är passformen på kercher saker.
Ho
1.314
Hosse
316i Touring -14 (norsk)
Z4iA 23 -09 (norsk)
Den är helt OK, men det är tyvärr glasfiber. Det går bra tills du plockar en katt eller nåt:-)

X-Style utför lackering och reparation av den om man skulle ha oturen att förströra den.

En fördel med Kercher är att orginala (runda) dimljusen passar.

Mvh
Hosse
ma
168
master
Audi A3 2,0TQ
Är aerodynamik paketet på NFS bmw orginal.
12300 är det dyrt för ett helt paket.
Ho
1.314
Hosse
316i Touring -14 (norsk)
Z4iA 23 -09 (norsk)
Jag skulle chansa på att det är orginalt. Utifrån priset och att NFS har väldigt mycke orginala delar.
På denna sida: Länk
Ser man att den är mycket flatare än orginal. Se skillnaden på "M3" kopi fronten hos Kercher:
Länk.

Hosse
Ho
1.314
Hosse
316i Touring -14 (norsk)
Z4iA 23 -09 (norsk)
Hrmf.. Racing Dynamics har ju också en ruskiskt fin front: Länk

Mvh
Hosse
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.