|
|
|
|---|---|
|
Fick ombesiktning för att airbag lampan inte slocknade när besiktnings ungen var ute och åkte. Fick lov att kolla å den slocknar efter max 1 minut. Efter som den slocknar efter en stund har inte jag tänkt på den. Då funkar den då tänkte jag. Påpekade det till besiktnings ungen men han stog på sej...den lyste hela tiden när han var ute och körde. Perkelle... Ska kanske berätta åxå att det är en bmw e34 -94:ans. Någon som har någon bra ide på hur man åtgärdar problemet?? Vill ju att grejorna ska funka. Ha bokat in en tid till verkstaden den 21 maj,,men det tar emot. Jag gör allt annars själv på bilen. | |
|
Om du inte har eget diagnosverktyg är du tyvärr utlämnad till verkstäderna. |
|
| Då får jag köpa sån. Nån som har nå bra tipps om nått bra diagnos verktyg då? | |
|
E34 är gamla bilar och mycket svåra att diagnosera, tro mig jag har försökt. Jag släckte min airbaglampa med INPA och ett ADS interface, men det va en bökig väg dit. Det finns troligen smidigare verktyg för att bara släcka lampan dock. Men slocknar din efter ett tag skulle jag inte göra något, kolla om tiden är ungefär samma eller om det varierar. Är tiden konsekvent är det ju bara vänta ut den vid nästa besiktning. |
|
|
Tyvärr så hjälper det ju inte att vänta till lampan slocknar, på bilprovningen kommer dom ju att stänga av bilen och då lär den ju lysa för länge igen när besiktningsmannen skall ut och provköra. |
|
|
Har du airbag även på passagerarsidan? När det är problem med sensormattan i passagerarstolen så brukar det bli precis så. Har inte mätt med klocka men ca en minut var det på min. |
|
| Nej. Ingen på passagerar sidan. Bara på ratten. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.