|
|
|
|---|---|
fvdv |
Hejsan tänkte köpa en touring 330 e46 kan någon tala om för mig om det löar sig att hitta en diesel, har inte en anin om förbrukningen på dessa, men det ska vara automat tacksam för alla för och nackdelar :-) |
|
När jag har räknat på månadskostnaden för diesel vs. bensin e46 330 så ligger brytpunkten på ca 108 mil per månad, då har jag räknat på manuell så säg ca 115 mil för automat. Kör du mindre så är bensinaren billigare. Då har jag räknat med skatt och förbrukning... "If i have offended you, fuck you if you cant take a joke." |
|
fvdv |
ok tackar för det, finns det några för och nackdelar mellan dessa bilar? |
|
Jag hade en 330dA-04 som jag böt bort i våras mot en e91 320d-09 och nog saknar jag trycket i 6:an och bekvämligheten med automatlåda. Det jag inte saknar är skatten på ca 6700:- och förbrukningen som låg mellan 0.8-0.85 blandad körning. Samma typ av körning med e91 ligger på 0.55(manuell låda) Har för mig att jag räknade på en brytpunkt bensin/diesel på ca 1500mil/år när jag köpte min. Kan du leva med ägarkostnaderna och hittar ett fint ex är det bara att handla. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.