|
|
|
|---|---|
|
Hej! Håller på att byta tätningslisten innanför passagerardörren på min 635 -88. Köpte ny på bmw, och problemet vid bytet har varit att få främre övre hörnet tight mot karossen. Alltså där styrskenan som går upp mot taket börjar, vid a-stolpen. I det hörnet är ju listen som bredast och har mycket former. Nu sitter dock listen bra i styrskenan och är i princip dikt an mot karossen i hörnet. Problemet är nu att dörren inte går att stänga. Verkar som att backspegeln skapar för stor förspänning innan dörren stängs. Kollar man på förarsidan (där jag inte har bytt list) är det ordentligt intryckt i gummit efter backspegelns spänn mot listen. Skiljer ju väldigt mycket på den nya listen, som är rak hela vägen ner. Finns i och för sig ett decimeterlångt spår i nya listen som verkar vara ett urtag för backspegeln. Men det är alldeles för grunt för att backspegeln ska gå in med lagom spänn. Vad gör man? Vill inte röra själva dörrens justering. Tacksam för hjälp. Mvh Magnus | |
|
Innanför dörr klädslen finns justeringar som gör att man kan flytta Backspegel / Ruta separat från dörren. En bit ner i denna tråden finns lite hjälp i en av länkarna. Länk / Daniel |
|
|
Hej, Fick du till passform till slut på gummit. Och vad fick du ge för orginalgummi. Jag har justerat om min hö-sidoruta men får det ändå inte riktigt tätt. Nästa steg är att byta listen. Mvh, Per-Magnus |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.